OnkelCarsten.dk Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Jeg vil gerne have, at shoppen foreslår fragt ud fra ordrens samlede vægt.Jeg har oprettet disse tre "Carriers":. Post Danmark - lille brev - weight range 0-0.101. Post Danmark - maxi brev - weight range 0.101-2.001. Post Danmark - pakke - weight range 2.001-20.00For hver "Carrier" er Område valgtStatus: aktivFragt og håndtering: aktivIkke tilladt: Deaktiver fragtmandDer er ingen price ranges angivet. (jeg slettede dem, da jeg troede, de lavede ballade)Under "Shipping" har jeg valgt:Handling: 0 krFree shipping: 5000 krFree shipping: 20 kgBilling: (x) According to weightJeg har tastet en "Fee" for hver "Carrier" op hhv. 10, 30 og 100 kr.Hver vare har en vægt tilknyttet (indtaste i kg), eksempelvis 0.005 kg for 5 gram.Når kunden placerer en ordre, kan han frit vælge fragtmand! Så han kan altså lægge en kæmpeordre og vælge at betale 10 kr i fragt! Eller ved et uheld lægge en miniordre og betale 100 kr i fragt.Jeg kører på PrestaShop 1.2.5.0Jeg ønsker, at shoppen KUN skal vise de relevante fragtmænd, det vil sige, dem, hvor vægtgrænsen er opfyldt! Nogen bud på en løsning, eller kan det bare ikke lade sig gøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Du skal kun oprette én 'Fragtmand'** Husk at vælge hvilke zoner han leverer i, f.eks. danmark.Vælg et pris interval for postdanmark* fx 0-10000 krUnder vægt indtaster du de forskellige vægtklasserPå "forsiden" for 'Forsendelse' kan du så indtaste din pris.Se screenshots Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnkelCarsten.dk Posted December 10, 2009 Author Share Posted December 10, 2009 Mange tak, Hessellund!Det giver mening - jeg tænkte nok, det bare var mig, der havde misforstået noget!EDITSå fik jeg ændret opsætningen, og det spiller bare. Tusind tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qxlshop.com Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Hvordan opretter man en fragtmand jeg har ikke kunnet finde detog arbejdede på shoppen 14 timer i går og lavede nogle oversættelserjeg selv kan leve med uden æ,ø,å fejl og stavefejl som i den tidligerejeg hentede.Håber en vil hjælpe.Jan Rokkjærhttp://qxlshop.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnkelCarsten.dk Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Gå ind under Shipping og klik på Carriers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kBag Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Jeg bliver bed med at få "Der er ingen leveringsmåde, der kan benyttes ved levering til denne adresse!".Hvad betyder det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Det betyder at du ikke har fået sat fragtmanden ordentlig op. Det er ret besværligt, og ved faktisk ikke om der findes en guide til det. Ellers får man meget ud af denne her tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnkelCarsten.dk Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Hej kBagDen med "Der er ingen leveringsmåde" kan skyldes, at du har et "forkert" standardland. Du handler sikkert med Danmark, men PrestaShop har Frankrig som standardland.I "BackOffice": Vælg Shipping, og klik på fanen Countries. Nederst kan du vælge standardland.Husk også, at Carrier skal have hak i det land, den leverer til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts