alpis Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Hej! Jag fattar noll vart jag ska lägga adwords spårkoden för att Kunna se vilka som konverterar. Jag har lagt in det i order-confirmation.tpl och längst ner i filen. Men adwords visar inget ändå? Vad gör man för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 I slutet av footer.tpl (i temats mapp). Lägg in koden precis innan </body> Är det koden för remarketing (dynamisk visning kopplad till ditt Merchant Center)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted October 16, 2014 Author Share Posted October 16, 2014 Nej utan det heter "konverteringsspårning" inne i Adwords. ConversionTrackingVart lägger jag in koden?Om man lägger in den i footer.tpl då ligger den ju inte i slutsidan i kassan så hur kommer man veta att det är ett genomfört köp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Det räcker att du lägger in ditt Analytics-id i modulen i PrestaShop. Sen kopplar du ihop Analytics och Adwords med varandra. Googla, det finns massor av guider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts