swallow Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 (edited) Na uploading is mijn koppeling met mysql nog niet goed geloof ik. ik krijg een volgende melding Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [2002] Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) Wat doe ik niet goed? (versie 1.6.0.9) Edited October 15, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 heb je de goede gegevens in je settings.inc.php staan ? via ftp : root->config->settings.inc.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 (edited) bedankt voor je reactie Maconl ik heb de gegevens niet aangepast, het lukt me niet dit bestand te openendit probeer ik door het in Dreamweaver te openen (ook bijvoorbeeld als PHP), maar krijg de melding in Dreamweaver; Kan dynamische verwante bestanden niet detecteren omdat dit document geen sitedefinitie heeft. Setup hoe kan ik dit document openen? Openen lukt ondertussen al. Had Dreamweaver niet op Code staan (blond zeker). Edited October 15, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Hallo Swallow , persoonlijk zou ik deze niet met dreamweaver openen. zoals je ook al aangaf herkent hij soms zulke bestandjes ook niet gebruik altijd voor dit soort bestanden notepad++ dit is een gratis programma welke ook regels aan geeft handig bij een foutmelding , kan je ook zien om welke regel het gaat ,, linkje naar de download pagina : http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 20, 2014 Author Share Posted October 20, 2014 Link to database cannot be established De foutmelding 'Link to database cannot be established...enz.' ben ik nog niet kwijt. Nu nog heb ik in de settings.inc.php staan; define('_DB_SERVER_', 'localhost');define('_DB_NAME_', 'prestashop2');define('_DB_USER_', 'root'); Waarschijnlijk is dit goed, maar ik heb geen idee wat er dan zou moeten staan ipv. 'localhost'en 'root'. Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken. Kan iemand mij hierbij helpen? prestashop 2 is in dit geval een nieuwe aangemaakte dbase, gemaakt na het exporteren van een dbase ps. Ik gebruik ondertussen Notepad++, bedankt voor de tip Maconl Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 (edited) De user moet nog ingevuld worden waar nu dus root staat als je een database aanmaakt dan krijg je dus een Dabase naam een Database gebruiker een Database Wachtwoord je vult eea zo in : define('_DB_SERVER_', 'localhost'); define('_DB_NAME_', 'Databasenaam'); define('_DB_USER_', 'Database Gebruiker'); define('_DB_PASSWD_', 'Database wachtwoord'); define('_DB_PREFIX_', 'ps_'); Edit : graag gedaan Edited October 20, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 20, 2014 Author Share Posted October 20, 2014 ik had nog geen nieuwe gebruiker aangemaakt en nu wel gedaan en in de settings aangepast en ge-uploaden, maar helaas nog geen verandering daarnaast had/heb ik in mijn backoffice wel onderstaande melding staan U bent op dit moment verbonden met de volgende domeinnaam localhostDit is anders dan de domeinnaam ingevuld op het "SEO & URLs"-tabblad. Indien dit uw domeinnaam is, pas het dan nu aan. volgens mij staan dit bij SEO wel goed ingevuld. kan het zo zijn dat DB_Server 'localhost' wel moet worden aangepast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 (edited) normaal gesproken niet ,, localhost is de plek waar je db zich bevind maar kan hij nog geen verbinding maken met de Database ? hoe bedoel je met geen nieuwe gebruiker ? je kan eens op die melding klikken en kijken waar je bij uitkomt EDIT: is het een nieuwe installatie , of een kopie oid ? Edited October 20, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 21, 2014 Author Share Posted October 21, 2014 (edited) verbinding maken met de Database lukt niet. Ik heb geen idee hoe ik kan testen of de Database bereikt wordt. Lokaal lukt dit wel. In een instructie video zag ik de database te exporteren en daarna importeren in een nieuw gemaakte database, hier heb ik een nieuwe gebruiker in aangemaakt. Deze heb ik ook benoemd in define('_DB_USER_', 'Database Gebruiker'); Als ik op de melding klik (element controleren) krijg ik bij 'console' en volgende melding HTML1300: Er heeft navigatie plaatsgevonden. Bestand: prestashop HTML1527: DOCTYPE wordt verwacht. U kunt overwegen een geldig HTML5-doctype toe te voegen: <!DOCTYPE html>. Bestand: prestashop, regel: 1, kolom: 5 het betreft een nieuwe installatie Edited October 21, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 als je in de database kijkt , staan er wel de tabellen van prestashop in ? en je moet alle drie invullen define('_DB_NAME_', 'Databasenaam'); define('_DB_USER_', 'Database Gebruiker'); define('_DB_PASSWD_', 'Database wachtwoord'); gaat het om een shop die verhuist is of een nieuwe installatie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 (edited) ik heb een lijstje databanken de databank welke van toepassing is heeft een heel aantal tabellen, beginnend bij pc_acces enz. de drie velden heb ik wel ingevuld, maar als ik in de FTP server kijk in \phpmyadmin\config.inc.php, dan staat op r.20 ...user]='root' moet dit niet automatisch worden overgenomen door de wat ik in je genoemde lijst heb ingevuld? Daarnaast staat er bij mij in de backoffice van PHPmyadmin rechts in een kader Gebruiker: root@localhost Moet dit dan niet de Database Gebruiker zijn? Er zal nog iets niet goed zijn, maar raak het spoor een beetje bijster. Denk er aan alles te verwijderen en helemaal overnieuw te beginnen, maar als ik iets niet goed doe (ondanks een instructie te volgen), zal dat dan ook weer gebeuren vrees ik. Edited October 22, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 maar is het een bestaande shop ? en normaal idd moet een database de naam hebben welke je hebt aangemaakt dus daar zit het in denk dat je de database niet in de aangemaakte database hebt geupload maar in de root Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 (edited) het gaat om een nieuwe installatie, niet een bestaande shop ik had de database al ge-uploaded in htdocs, maar toen ook dat geen effect had deze weer verwijderd ik had de gehele mysql ge-uploaded m.a.w. een database moet dus wel (lijkt me logisch) op de remote-server staan? Edited October 22, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 een database moet je uploaden naar mysql maar als het een nieuwe installatie is dan via je hosting admin of phpmyadmin een database aanmaken deze gegevens noteren dan de shop installeren tijdens de installatie wordt je gevraagd naar deze gegevens deze vul je dan in en even checken en klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 als je wilt kan ik wel een database voor je aanmaken heb ik wel de gegevens nodig , kan je erna altijd wijzigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 of wat heb je ,, direct admin ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 ik heb phpMyAdmin Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 (edited) en wat is je hosting admin ? direct admin , cPanel , plesk oid ? Edited October 22, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 (edited) weet niet precies wat je bedoeld, maar kan het FileZilla zijn? Die gebruik ik en mysql. Edited October 22, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 (edited) nee filezilla is een ftp client je kan in je hosting inloggen om bv een email adres aan te maken en andere hosting dingen te regelen enz ,, daar moet je dus op inloggen maar om je verder ermee te helpen moet ik weten welke admin je hosting gebruikt moet je bv :2222 achter je domeinnaam typen ,, of ene ip adres gebruiken om in je hosting account in te loggen etc Edited October 22, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 weet niet of onderstaand is wat je bedoeld Instellingen e-mail via IMAP (beveiligd) Inkomende mailserver imap.xs4all.nl (SSL poort 993 / TLS poort 143) Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (SSL poort 465 / TLS poort 587) Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount Wachtwoord uw wachtwoord Instellingen e-mail via POP (beveiligd) Inkomende mailserver pop.xs4all.nl (SSL poort 995) Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (SSL poort 465 / TLS poort 587) Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount Wachtwoord uw wachtwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 owwwwwwwww ok nu is het duidelijker maar heb je bij hun een hosting afgenomen ? of is het de pakket die je bij je internet kreeg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 maar je hebt myphpadmin ,, dan moeten we het daarmee doen ,, inloggen op je myphpadmin verwijder alle databases en een nieuwe database aanmaken noteer alle gegevens goed dus database naam database gebruiker database wachtwoord als je dit gedaan hebt download je een gehele nieuwe versie van prestashop 1.6.09 deze pak je helemaal uit en upload de bestanden welke in de map prestashop zit naar je hosting <even doorklikken tot je admin ziet staan > deze mappen dus uploaden naar je server als je dat gedaan hebt ga je naar je domein dus www.joudomein.nl dan begint automatisch de installatie van prestashop volg en lees alles goed op gegeven moment moet je de database gegevens invoeren gebruik hiervoor de gegevens die je hebt van de nieuwe database vult deze in en klik op testen < testen om verbinding te maken met je server als dit geslaagd is ga je door en volg je alle instructies Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 Klopt, bij xs4all heb ik mijn hosting en daarbij hoort ook de mogelijkheid mailadressen te kunnen aanmaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 ik ken die hosting niet welke ze hebben maar zie dat je kan inloggen via : https://cp.hosting.xs4all.nl wellicht als je daar inlogt eea kan doen maar gewoon dus eerst alle bestanden van je hosting verwijderen en alle databases en dan zoals in bericht # 23 alle stappen volgen http://www.prestashop.com/forums/topic/369048-uploading/?p=1841807 Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 27, 2014 Author Share Posted October 27, 2014 (edited) probeer steeds alle databases te verwijderen, maar dit lukt maar gedeeltelijk. heb phpmyadmin ondertussen kunnen verwijderen als ik nu de gehele MySQL map wel verwijderen krijg ik als foutmelding, kan de map niet verwijderen omdat de map of een bestand in een ander programma is geopend. alles is gesloten en geprobeerd zoveel mogelijk na te gaan, maar kom er niet achter waar nog een stukje draait. heb daarom geprobeerd deze te laten staan en er een nieuwe mySQL naast te openen. Nu als laatste struikelblok een melding dat ik een Adobe Acrobat op geaccepteerd moet zetten heb ik niet, deze als 30 dagen demo gedownload, maar heb hier een Adobe account voor nodig in je andere topic Maconl, gaf je als alternatief MariaDB aan, dit ben ik nu aan het proberen (zie andere topic, mysql http://www.prestashop.com/forums/topic/373477-mysql/) Edited October 27, 2014 by swallow (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts