Jump to content

Har 2 problemer med mine underkategorier

Daniel79

Recommended Posts

Jeg bruger PS 1.6 og standard theme, siden er i øjeblikket ikke åben.

Jeg har som overskriften siger det 2 problemer.

I min top menu er der flere kategorier der har underkategorier, som man kan se på billedet har Farver 3 underkategorier, Pasta, Pulver og Glimmer farver.

Første problem er at når jeg trykker på Farver, så bliver underkategorierne vist men den skriver også "Der er ingen produkter i denne kategori". Den tekst vil jeg gerne have fjernet men hvordan ? Man skal dog være opmærksom på at der er nogle kategorier der ikke har underkategorier men bare indeholder produkter, og de skal jo også gerne blive ved med at blive vist.

Så jeg ønsker kun at fjerne "Der er ingen produkter i denne kategori" i de hovedkategorier der indeholder underkategorier og ingen produkter.

Mit andet problem er at i dette eksempel med Farver, har hver underkategori et fint lille billed med "No image available" Der vil jeg jo gerne have et billed der passer til min underkategori. 

Men hvis jeg under den pågældende kategori i backenden, feks for Pasta Farver, vælger et billed i "Image" (jeg køre engelsk backend) altså under Catalog > Categories > Farver > klikker "Edit" Pasta farver. Lige under Description er der et punkt der hedder "Image". Sætter jeg et billed ind der, kommer der ganske rigtig et billed på min underkategori mappe som ønskede, men når jeg så klikker ind på denne underkategori kommer det samme billed frem der hvor der tidligere var en beskrivelse af indholdet til den pågældende kategori.

Det ønsker jeg ikke, jeg vil kun have at billedet bliver vist på oversigten over underkategorier inde i en hovedkategori, som på billedet.

Men hvordan gøres dette ?

Håber nogle kan hjælpe mig for siden er ved at være klar til at gå live.

post-829188-0-96760200-1412849284_thumb.jpg

Edited by Daniel79 (see edit history)

• 1 month later...

Hej

kunne godt være med på en følger her... jeg mangler også at fikse det med billeder på underkategorierne.

det lille kategori billede er fint nok at have på, men hos mig ligger den billedet ind over i teksten, når man klikker ind på selve underkategorien.. det er irriterende, og ville gerne have det fjernet derinde...

nogle der kan hjælpe med det.?

Når der ikke kommer nogen svar, er det nok som oftest fordi, at man som én der nok kan svare, skal sætte sig ind i alt for mange oplysninger og skærmdumps, som tager alt for lang tid - og måske gætterier på løsninger - i forhold til, hvad et link til shoppen kunne gøre mht. at se kildekode og problem. I ovenstående tilfælde, vil jeg være nødt til at have samme version af shoppen installeret på en testserver og så tjekke dér - og så tager jeg ikke engang højde for et evt. installeret theme, som kan opføre sig anderledes - Tråd 2, måske, jeg ved det ikke for her får jeg absolut ingen oplysninger ud over at man "følger med".....

Det er et helt generelt problem i forum - ikke kun denne tråd.

Jeg kan kun tale for mig selv, men det har jeg simpelthen ikke tid til. Jeg vil stadig rigtig gerne hjælpe folk (gratis) her i forum - men når jeg skal lege detektiv for at hjælpe med et problem, så er jeg hurtigt videre til noget andet.

Så et link til jeres shops ville hjælpe gevaldigt. Ellers må det jo blive, når de er gået live, hvis I stadig ikke har løst problemet.