VPoulsen Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Hej Jeg har et site, f.eks. MitSite . Her har jeg placeret Prestashop i MitSite/MinPrestashop I MitSite ligger index.php med følgende indhold: <? header("Location: MinPrestashop/index.php"); ?> Men er det fornuftigt i forhold til CEO, eller skulle jeg hellere flytte indholdet af MinPrestashop ned i MitSite ? Med venlig hilsen Viggo Poulsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Det er generelt ikke en god ide at bruge meta tag refresh i forhold til SEO. Det er desuden langsommere og brugerne af siden undgår ikke at se den fulde URL. Det er i øvrigt fuldstændig ligegyldigt i hvilken folder du har anbragt prestashop, så du skal ikke flytte noget som helst. Du remapper blot din rod url. Se f.eks. hvordan man gør det i apache: http://httpd.apache.org/docs/2.2/urlmapping.html (brug DocumentRoot direktivet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
VPoulsen Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Hej TorbenRune Tak for svaret. Det lyder som en god løsning. Da jeg hoster hos Surftown er det begrænset hvad jeg kan gøre ved systemfilerne. Men f.eks. php.ini har jeg gode erfaringer med at simulere via .htaccess . Ved du, om det er muligt at bruge den metode ? Med venlig hilsen Viggo Poulsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Det er .htaccess filen du skal have fat i. Det er den der ligger i roden af den folder der skal flyttes som skal modificeres. Du skal lægge disse to linjer ind i en .htaccess fil: RewriteEngine onRewriteRule ^olddir/(.*)$ newdir/$1 [R=301,L] olddir og newdir er den fulde path til de to foldere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts