Jump to content

Jeg vil godkende alle kunder som registrerer sig

mariesnejstrup

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil gerne når mine kunder opretter en konto/log ind, skal de godkendes af mig først, inden de får adgang. Og når jeg så har godkend dem, så får de en mail om at de er blevet godkendt.

Jeg skrev til Prestashop Addons, da jeg var igang med at købe et module, og de mente at man allerede kunne det med den nye Prestashop 1.6..

Er der nogen der ved hvordan jeg gør? 

Og hvorfor vil du lige det.

Det er da utroligt bruger(u)venligt.

Medmindre det er noget helt exeptionelt du sælger, ville jeg da springe fra, hvis jeg skal godkendes inden jeg kan købe hos dig.

Jeg har faktisk en shop hvor vi gør det samme. Det er en shop hvor forhandlere kan købe en-gros, og det giver god mening at følge med i hvem der registrerer sig der. 

Om det er det mariesnejstrup skal bruge det til er uvist, men det er klart, at det slet ikke vil fungere ved B2C handel.

Vi gør det på en anden måde, fordi vi selv opretter kunderne og blot sender login oplysninger. Vores B2B kunder skal (via mail) bede om et login, som vi så opretter til dem. Det er kun en lille smule mere omstændeligt, end at lade kunden selv oprette sig. Vi laver kun selve login (dvs. email, navn og password). Kunden må selv efterfølgende indtaste sine adresser osv. 

Edited by TorbenRune (see edit history)

Ja, det er nemlig b2b kunderne der skal have adgang til min hjemmeside.

Jeg har fundet et modul der både skjuler priserne, og jeg skal godkende dem for at de kan se priser, og foretage en handel. Modulet er her: http://addons.prestashop.com/en/pricing-promotion-prestashop-modules/4349-price-hide-pro.html

Priserne kan jo gemmes via gruppe instillingerne standard.

Så gå ind 

Kunder > Grupper > Visitor/Gæster >   Vis priser [ Ja | Nej ]  

Også er priserne skjult for dem som ikke er registreret/logget ind..

Priserne kan jo gemmes via gruppe instillingerne standard.

Så gå ind 

Kunder > Grupper > Visitor/Gæster >   Vis priser [ Ja | Nej ]  

Også er priserne skjult for dem som ikke er registreret/logget ind..

Ja, det er netop sådan jeg gør det, dvs. multishop, hvor den ene har B2C priserne tilgængelige, og den anden har skjult de priser forhandlerne skal have - indtil jeg har checket og oprettet forhandler login.

Modulet Price hide Pro ser interessant ud, så Marie, hvis du beslutter at bruge det, så skriv lige en lille anmeldelse af det her. Umiddelbart synes jeg det ser ret omfattende ud. 

Edited by TorbenRune (see edit history)

• 2 weeks later...