KimTheMan Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Hej, Er ved at opsætte en webshop. Og er blevet kort godkendt osv. Kører dog pt i testmode. Når jeg opretter en ordre og vælger bankoverførelse som betalingsmetode. Så er der ingen problemer i at tilgå ordre i backoffice derefter. Men opretter jeg f.eks. med dankort. Så går ordre igennem. Og får sent e-mails ud og bliver oprettet i Quickpay manager osv. Men når jeg vil tilgå ordren i backoffice så får jeg meddelsen "Webstedet kan ikke vise siden" Så prøver at finde ud af hvor fejlen er. Og har prøvet at afinstallere Quickpay for derefter at installere igen. Dog uden held. Nogen der kender denne problematik? (Bruger prestashop 1.5.4.1) Mvh. Kim Edited September 28, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Er det hele backoffice der giver dig 500 serverfejl eller er det kun på selve ordren? Edited September 27, 2014 by nsordk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ja kun når jeg vil ind på ordren. Og er det ordre med betaling med bank overførelse så er der ingen problemer. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Fandt lige denne side: http://nemops.com/debug-prestashop-error-500/#.VCaFoflaB1E Måske det hjælper? Hvis ikke så skriv igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 (edited) Hvis jeg ændre til true og får fejlmeddelsen frem. Så skriver den det her: Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in /var/www/mitdomæne.dk/public_html/modules/quickpay/quickpay.php:924 Stack trace: #0 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/modules/quickpay/quickpay.php(924): SimpleXMLElement->__construct('') #1 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/classes/Hook.php(423): Quickpay->hookAdminOrder(Array) #2 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/config/smarty.config.inc.php(187): HookCore::exec('displayAdminOrd...', Array, NULL) #3 [internal function]: smartyHook(Array, Object(Smarty_Internal_Template)) #4 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/config/smarty.config.inc.php(240): call_user_func_array('smartyHook', Array) #5 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/cache/smarty/compile/e24b7f45b5d6027443d9415e38acddd797425c29.file.view.tpl.php(368): SmartyLazyRegister->__call('smartyHook', Array) #6 /var/www/mitdomæne.dk/public_html/cache/smarty/compile/e24b7f45b5d6027443d9415e38acddd797425c29.file.view.tpl.php(368): SmartyLazyRegister->smartyHook(Array, Object(Smarty_Internal_T in /var/www/mitdomæne.dk/public_html/modules/quickpay/quickpay.php on line 924 Skal siges jeg har anden shop med stort set samme opsætning uden problemer. Mvh. Kim Edited September 27, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Kunne være interessant at vide hvordan det indhold i databasen ser ud som laver fejl når det skal tolkes som xml. Edited September 27, 2014 by nsordk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Desvære ikke klog nok til at vide hvad du mener Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Går ud fra at du kan gå ind i databasen gennem phpmyadmin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 (edited) Ja det kan jeg godt finde ud af. Så sig hvad jeg skal finde så kan jeg. Kan det have noget at gøre med det OPC jeg bruger. Da jeg ved supporteren har lavet nogle ændringer til mit nuværende tema. Mvh. Kim Edited September 27, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 (edited) Gå lige ind og kig i den tabel der hedder ps_epay_transactions, om der er indhold i. Imens kigger jeg lige på selve Quickpay modulet. Edited September 27, 2014 by nsordk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Det er ikke epay. Men Quickpay Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Har lige rettet det Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Så er det vel heller ikke ps_epay_transactions jeg skal kigge efter? Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Haha, den hedder quickpay_transactions, det går lidt stærkt nogen gange. Jeg har kigget på modulet og det der laver fejlen er at den laver et kald til quickpay med de info som er i den tabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ja når jeg går derind ligner det der er 2 ordre. Men jeg har oprettet flere. Så noget er der galt. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Kan du tilgå de ordre du kan se? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ikke i backoffice nej Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Så er spørgsmålet om ordrene bliver registreret i QuickPay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Det gør de. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Efter at have læst om andre der beskriver samme fejl, så siger min mavefornemmelse mig at det kald der laves til quickpay kommer tomt tilbage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Og hvad kan årsagen til dette være? Og i så fald hvad kan jeg gøre for at løse det? Mvh Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Er både Quickpay gateway og modulet sat til testmode? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Fandt lige én der havde problemer med XML og QuickPay, han skriver: "Så fandt jeg endelig frem til hvad jeg gjorde forkert... Jeg havde inkludere apikey i mit md4check men ikke i min postdata! Så bliver den selvfølgelig utilfreds!" Posten kan findes her: http://www.eksperten.dk/spm/980019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Går ud fra at hans md4check er det i mondulet han mener. Men hvad mener han med postdata? Hvor indskriver man disse da? Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Jeg havde egentlig håbet at det var en valgmulighed, men har selv lige installeret modulet og det må være en gammel indstilling der er fjernet. Hvad med testmode, er det aktiveret i gateway'en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ja det er det. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Det er svært at gennemskue yderligere, hvad der kan være galt. Jeg gætter på at modulet virker som det skal og at det er kompatibelt med din version af PrestaShop, så det eneste jeg yderligere kan komme på er: 1. Tjek de indtastede oplysnisninger i modulet stemmer overens med dem i QuickPay's geteway. 2. Gennemgå indstillinger på QuickPay's side, og se om der evt. er logs der kan fortælle dig fejlen. 3. Prøv at slå testmode fra og lave et køb. 4. Hvis der ikke er noget der hindrer at opdaterer PrestaShop til nyeste version så er det et forsøg værd, men pas på, ikke alle themes er glade for opdateringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Tjekkede lige her til aften min anden shop. Og i denne kan jeg pludselig heller ikke tilgå ordre. Og fandt lige denne tråd: http://www.prestashop.com/forums/topic/363906-kan-ikke-%C3%A5bne-ordrer-i-bagkontoret/ Så kan se ud som om fejlen er ved en af udbyderne i stedet. Og ikke i mine prestashop. Og min anden shop har jeg ikke rørt noget. Og den har hele tiden virket. Så tror der er en fejl et andet sted. Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Hej Kim Send mig en PM, så jeg kan løse dit problem. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 28, 2014 Author Share Posted September 28, 2014 Hej, Har lige skrevet sammen med UnoEuro. Og de skrev det var en fejl i en automatisk opdatering af linux serveren. Så dejligt det virker igen. Siger ellers mange tak for hjælpen. Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts