jesperjensen Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 (edited) Hejsa herinde Jeg er helt ny i denne verden med prestashop, men gør et forsøg, nu er jeg nået til at ville ksifte den blege hvide baggrund som er på siden, men hvordan er det lige jeg kan gøre det.. jeg bruger ps 1.6 og med standard theme ja vi starter jo alle et sted Edited September 26, 2014 by jesperjensen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Du skal kigge i prestashop filmappen og finde themes-mappen. Der finder du "default-bootstrap" og i den mappe er der endnu en mappe der hedder css. Heri kan du ændre filen global.css, du skal lede efter "Body" og "Background: " Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 okay jeg troede faktisk det vare var et billede man lagde op Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Du kan sagtens bruge et billede som baggrund, men det skal "kodes ind" samme sted før den viser det. Du kan se mere om netop den kode her: http://www.w3schools.com/css/css_background.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 jeg siger tak for hjælpen vil læse lidt på detl ink og se hvad det fører med sig Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 (edited) Var så lidt, giv ikke op på halvvejen, så hellere spørg igen God fornøjelse Edited September 25, 2014 by nsordk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 (edited) hehe vil jeg heller ikke for kan andre så kan jeg os måske tager det bare flere dage haha nå men nu har jeg tilføjet linien background-image: url('paper.gif'); og ændre navn til det billede jeg vil prøve med og smidt billede ind i themes/default-bootstrap/img der sker bare ingen ting.. så hvad gør jeg nu forkert den sektion jeg editer er den her body { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 1.42857; color: #777777; background-image: url('jesper.png'); background-color: white; } Edited September 25, 2014 by jesperjensen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Du skal huske at fortælle hvor billedet ligger background-image: url('../img/paper.gif'); Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 damm føler mig dum self skal jeg det .... arg Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 damm føler mig dum self skal jeg det .... arg Jeg har lavet det her i mange år og selv jeg kan glemme de små ting Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 hmmm jeg må gøre noget helt forkert der sker ik en ski.... okay her er hvad jeg har gjort 1 ligger billede op 2 rediger i global.css så den ser sådan her ud, gemmer og smider den op igen body { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 1.42857; color: #777777; background-image: url('../img/jesper.jpg'); background-color: white; } så hvad gør jeg forkert... sry Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Hvis intet af det ændrer sig så skal du ind i administrationen og kigge under Ydelse. Mens du arbejde med udseende så slå alt cache fra, men husk at slå det til når du er færdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 hehe hvis jeg klikker på home så kan jeg i få sek se det img. som jeg har oploadet men forsvinder hurtigt og det hele bliver hvidt Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Så langt så godt, så virker det jo næsten Du skal nok have fat i indstille billedet en smule, såsom størrelse, om det skal gentages og placeres. Prøv at google "background-size css", "background-size css" og "background-position css" Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 nå men det ser ud som om det er lettre umuligt at få det til at virke, desværre, den vil ikke en ski har leget en del med det nu og kan ik få det til at virke..... nogle andre ide om ikke andet hvad jeg gør forkert her Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Hvis du kan give mig link til din side, så kan jeg fejlsøge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 så skal jeg lige skrive det ind igen gi mig lige 1 min Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 (edited) Vi fik kigget på det og når man har et tema som er responsive og fylder hele browseren, så kan det have sat baggrundsfarve i elementer som ligger ovenpå body. Sættes disse til "background: transparent;" vil baggrunden komme frem. En god måde at finde disse er ved at slå udvikler-værktøjer til i sin browser og så trykke på hvert element efter body for at se om det har fået sat en baggrundsfarve. Hvis den har så kan man i det værktøj fjerne fluebenet ved siden af den, og se om baggrunden kommer frem, ellers må man videre til næste for at se om der er mere der dækker. Efter det så ved man at man skal ind i sin css fil og sætte baggrundsfarver til "transparent". Edited September 26, 2014 by nsordk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 ja baggrunden er kommet frem i toppen nu, vil lige prøve at lede efter flere steder for resten af siden jeg siger mange tak for din hjælp Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 ja baggrunden er kommet frem i toppen nu, vil lige prøve at lede efter flere steder for resten af siden jeg siger mange tak for din hjælp Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 så fandt jeg den sidste .... endelig haha damm takker enu en gang..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsordk Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Perfekt! hvis det er helt løst, så husk at sætte posten her til at være løst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperjensen Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 det skal jeg gøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts