Tobbehbg Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Testade lägga en prov order på min sida.men fick detta svar under frakt. (( Det finns ingen leverantör tillgänglig för din adress ))Jag har tagit bort de fraktsätt som fanns från början och lagt in posten.Men den hittar inget. Har kollat zoner Carriers, States, Countries, Zones, Price ranges och Weight ranges men hittar inget som jag kan reagera på. Har ni några tips?//Tack på förhand. MvH Tobbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carltonn Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 HejJag hade ett liknande problem där landskoderna för El Salvador och Sverige blandats ihop, jag löste det genom att ändra kortnamnet för El Salvador genom att lägga till ett x och ge Sverige rätt kortnamn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbehbg Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 Hej! Har kollat lite på det du sa.Men jag har tagit bort alla länder förutom Sverige Norge Danmark och Finland.Hittar fortfarande inte vart felet är.//Tobbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbehbg Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 Nu har jag pillat som f?n i min databas. Så nu verkar det funka igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordic Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Lägg in priser för respektive zon samt välj om du baserar frakten på vikt eller totalsumma. Jag skulle vilja hitta en lösning för enhetsfrakt, en fraktavgift per order. Dessutom har jag inte fått klart hur man visar frakten exklusive moms i varukorg och på sammanställningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robertklein Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Vad gjorde ni ???Det funkar inte för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Funkar inte för mig heller, det jag vill ha är en fraktkostnad för hela Sverige men får inte till det hur jag än gör. Tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robertklein Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Det funkar nu Tog bort alla sedan valde jag att lägga vikt baserat så nu funkar det.Läs denna : http://www.prestaworks.se/frakt-pris-leveranser.html/R Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Men hur gör man om man inte vill ha viktbaserat utan fastpris på alla frakter dvs endast ett pris för ex. Sverige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robertklein Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Du väljer Billing: According to total price och inte According to total weight Sedan får du fylla i summan Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Du väljer Billing: According to total price och inte According to total weight Sedan får du fylla i summan Japp sedan fyller man i under PRICE RANGES antar jag? Men där MÅSTE man fylla i FROM - TO, hur fyller man i då om man ex. vill ha 35kr i frakt rike runt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robertklein Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Du skriver 0-100 kr om dina priser finns inom detta Sedan går du tillbaks till Shiping / fees där skriver du ex på Posten 35 kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skager71 Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Felet med El Salvador hör till Internet Explorer. Denna blandar ihop Sveriges och El Salvadors landskod. Buggen har tydligen funnits i IE6,7,8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Redan fixat det för flera veckor sedan, var enklare än man trodde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts