bogi Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Jag har problem med att se antal besökare. Grafen visar max 90 besök per dag men min sida har flel. Vet ej hur jag skall ställa in så grafen automatiskt anpassar sig till verkligheten. Se bild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Använd Google Analytics istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeleneZ Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Min statestik i min shop visar att jag tex 200 besökare på en dag, när jag kontrollerar på analytics är det bara några få besökare?Hur kan det vara en sådan skillnad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Ja, jag vet inte heller faktiskt. Men min lista på Prestashop visar att jag t.ex den 17:e hade 245 besökare. Medans på google analytics visar att på samma dag hade jag 23 besökare. Tyvärr i detta fall tror jag mer på google. Kanske är det så att Prestashop räknar varje besök på varje ny sida är en ny kund. Så om jag är inne på sex olika sub-sidor så räknas jag som 6 besökare?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Det är inte så att ni har demoläget aktivt? Går att stänga av allra längst ner på kontrollpanelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeleneZ Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 den är avaktiverad på min.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogi Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Nej. Kontrolpanel i skarpt läge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Samma här. Demo läge Avaktiverad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Besöksstatistiken i PrestaShop har alltid visat väldigt skruvade siffror. För att slippa gräva i det, använd Analytics i stället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts