memo-it Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 (edited) I min footer på http://memo-it-mobil.dk/shop/ er der et link til at benytte mobil version. Det link vil jeg gerne have fjernet, men hvor gør jeg det henne? Jeg har kigget i "CMS Blok", hvor jeg kan fjerne de andre links, men her står det ikke opført. Jeg har også tjekket footer.tpl men heller ikke her står linket. Nogen idéer til hvor jeg skal kigge? Det drejer sig om PS 1.6.0.6 Edited September 25, 2014 by memo-it (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Prøv at kigge i blockvariouslinks tpl-filen Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Synes ikke jeg kan finde nogen fil med det navn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Du skulle gerne kunne finde blockvariouslinks i /shop/modules eller shop/theme/modules. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Den står i min Footer.tpl nederst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Den står i min Footer.tpl nederst. Det afhænger af themet, hvor det skal rettes, så du kan ikke sammenligne med dit theme. Umiddelbart - ud fra hurtigt kig på trådstarters side - så det det ud til at være den fi, jeg skrev. Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Jeg kan ikke finde nogen fil eller mappe der hedder noget med blockvarious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Så prøver vi Cilles forslag med Footer igen:-) Du skrev dog, at du havde tjekket footer.tpl - var det den du fandt under dit theme, altså /themes/dit_theme/footer.tpl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Det afhænger af themet, hvor det skal rettes, så du kan ikke sammenligne med dit theme. Umiddelbart - ud fra hurtigt kig på trådstarters side - så det det ud til at være den fi, jeg skrev. Ja. det havde jeg ikke lige tænkt på, selvfølgelig gør det, det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Der er der også den der hedder, theme/dit theme/ mobile/ Footer.tpl ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Der er der også den der hedder, theme/dit theme/ mobile/ Footer.tpl ?? Det er der nemlig, men synes ikke rigtigt jeg kan finde noget deri. <div id="footer"> <div class="ui-grid-a"> {hook h="displayMobileFooterChoice"} </div><!-- /grid-a --> <div id="full-site-section" class="center"> <a href="{$link->getPageLink('index', true)}?no_mobile_theme" data-ajax="false">{l s='Browse the full site'}</a> </div> <div data-role="footer" data-theme="a" id="bar_footer"> <div id="link_bar_footer" class="ui-grid-a"> <div class="ui-block-a"> <a href="{$link->getPageLink('index', true)|escape:'html'}" data-ajax="false">{$PS_SHOP_NAME}</a> </div> {if $conditions} <div class="ui-block-b"> <a href="{$link->getCMSLink($id_cgv)|escape:'html'}" data-ajax="false">{l s='Terms of service'}</a> </div> {/if} </div> </div> </div><!-- /footer --> </div><!-- /page --> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Det står da ellers lige der: <div class="ui-grid-a"> {hook h="displayMobileFooterChoice"} </div><!-- /grid-a --> <div id="full-site-section" class="center"> <a href="{$link->getPageLink('index', true)}?no_mobile_theme" data-ajax="false">{l s='Browse the full site'}</a> </div> du kan udkommentere (så det kan indsættes igen) med <!-- foran koden og --> som afslutning. Husk at slette smarty cache i shoppen efterfølgende - Avancerede parametre - Ydelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Det står da ellers lige der: <div class="ui-grid-a"> {hook h="displayMobileFooterChoice"} </div><!-- /grid-a --> <div id="full-site-section" class="center"> <a href="{$link->getPageLink('index', true)}?no_mobile_theme" data-ajax="false">{l s='Browse the full site'}</a> </div> du kan udkommentere (så det kan indsættes igen) med <!-- foran koden og --> som afslutning. Husk at slette smarty cache i shoppen efterfølgende - Avancerede parametre - Ydelse Det har jeg prøvet - uden held. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Og du har slettet Smarty Cache? Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Og du har slettet Smarty Cache? Jep - Flere gange. Jeg har også prøvet at slette indholdet i filen, og derefter tømt cachen, uden nogen effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 (edited) <div class="ui-grid-a"> {hook h="displayMobileFooterChoice"} </div><!-- /grid-a --> <div id="full-site-section" class="center"> <a href="{$link->getPageLink('index', true)}?no_mobile_theme" data-ajax="false">{l s='Browse the full site'}</a> </div> Hmm.. Den skal måske også ligge på theme/dit theme/footer.tpl da du jo skal fjerne det link, der gør det muligt at gå på mobilsiden. her fjerner du jo et link, Så det er muligt at gå på hovedsiden, fra mobilsiden. Den Fil du leder efter er vel: <!-- Footer --> {if $PS_ALLOW_MOBILE_DEVICE} <p class="center clearBoth"><a href="{$link->getPageLink('index', true)}?mobile_theme_ok">{l s='Browse the mobile site'}</a></p> {/if} </div> </div> {/if} </body> </html> Edited September 19, 2014 by cille2612 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 Det var også min første tanke, men som du kan se i koden herunder, findes den stump ikke i min footer.tpl {if !$content_only} </div> <!-- Right --> <div id="right_column" class="column grid_2 omega"> {$HOOK_RIGHT_COLUMN} </div> </div> <!-- Footer --> <div id="footer"> {$HOOK_FOOTER} <p>Memo IT & Mobil - Købmagergade 10 - 4700 Næstved - CVR: 29097933 - Mail: [email protected] - Tlf: 7040 4700</p> </div> </div> </div> {/if} </body> </html> Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Det var også min første tanke, men som du kan se i koden herunder, findes den stump ikke i min footer.tpl {if !$content_only} </div> <!-- Right --> <div id="right_column" class="column grid_2 omega"> {$HOOK_RIGHT_COLUMN} </div> </div> <!-- Footer --> <div id="footer"> {$HOOK_FOOTER} <p>Memo IT & Mobil - Købmagergade 10 - 4700 Næstved - CVR: 29097933 - Mail: [email protected] - Tlf: 7040 4700</p> </div> </div> </div> {/if} </body> </html> ja det kan jeg godt se.. jeg har lige været inde på din side og finde linket via firebug, jeg ved ikke om det er nogle hjælp, men her står i hvertflad, hvilket sted linket ligger Jeg har vedhæftet to billeder... så du kan se det, med og uden linket.. https://www.dropbox.com/s/hq05r978zkb666d/ex%20p%C3%A5%20billede.png?dl=0 https://www.dropbox.com/s/6g7ujrhptxztxq6/ex%20p%C3%A5%20billede%202.png?dl=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuk66 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Er det muligt at konfigurere sidefoden under Configure "CMS block" module? Is it possible to configure the footer under Configure "CMS block" module? Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 ja det kan jeg godt se.. jeg har lige været inde på din side og finde linket via firebug, jeg ved ikke om det er nogle hjælp, men her står i hvertflad, hvilket sted linket ligger Jeg har vedhæftet to billeder... så du kan se det, med og uden linket.. https://www.dropbox.com/s/hq05r978zkb666d/ex%20p%C3%A5%20billede.png?dl=0 https://www.dropbox.com/s/6g7ujrhptxztxq6/ex%20p%C3%A5%20billede%202.png?dl=0 Problemet er at jeg ikke kan finde den fil Jeg har ikke noget modul der hedder blockvariuoslinks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Problemet er at jeg ikke kan finde den fil Jeg har ikke noget modul der hedder blockvariuoslinks. Hvilken host bruger du? Og hvilket program bruger du til at finde filerne? Men det må du have, ellers havde jeg ikke kunde finde den med firebug. Har du prøvet at skrive ctrl +F og så skulle der gerne komme et søgefelt frem, her skriver du blockveriuoslinks Så se om du måske kan finde den, den vej. Hvis du har den. mener jeg den skal ligge under themes/dittheme/modul/blockvariuslinks Men som Prestafan1234 skriver, kan det være forskelligt fra tema til tema Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Hvilken host bruger du? Og hvilket program bruger du til at finde filerne? Men det må du have, ellers havde jeg ikke kunde finde den med firebug. Har du prøvet at skrive ctrl +F og så skulle der gerne komme et søgefelt frem, her skriver du blockveriuoslinks Så se om du måske kan finde den, den vej. Hvis du har den. mener jeg den skal ligge under themes/dittheme/modul/blockvariuslinks Men som Prestafan1234 skriver, kan det være forskelligt fra tema til tema Jeg bruger unoeuro som host og FileZilla som FTP-program. Jeg har også prøvet søgefunktionen i FileZilla og søgt efter blockvariouslinks og block_various_links - men den finder ingen filer med de navne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 hmm. ja det lyder godt nok mærkeligt.. hehe Jeg prøver lige at ligge hjerne i blød, og ser om jeg måske kan komme i tanke om en anden måde. du kan gøre det på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Ja jeg ved heller ikke lige hvor jeg skal kigge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
memo-it Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Er det muligt at konfigurere sidefoden under Configure "CMS block" module? Is it possible to configure the footer under Configure "CMS block" module? Jeg gik lidt videre med dit forslag og fandt faktisk koden i theme/modules/blockcms/blockcms.tpl Koden jeg slettede var: <li class="item"><a href="{$link->getPageLink('index', true)}?mobile_theme_ok">{l s='Browse the mobile site' mod='blockcms'}</a></li> Hvorefter jeg slettede cachen. Så jeg siger mange tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
cille2612 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 haha .. fedt nok.. nok det eneste og simpelste sted jeg ikke havde tænkt på.. Super du fandt ud af det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts