Eriekje Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) Ik heb al veel berichtjes gelezen maar kom er niet echt uit. Ik heb een bestaande winkel (logivertwinkel) op mijn domeinnaam staan. Ik ben nu bezig met een nieuwe webwinkel van prestashop en deze staat tijdelijk op een ander adres. Nu wil ik deze overzetten naar mijn domeinnaam maar ik begin een beetje huiverig te worden omdat ik zie dat het niet zo makkelijk gaat. Iemand die mij kan helpen stap-voor-stap om het overzetten makkelijk te maken? Misschien een link naar een duidelijk topic. Alvast bedankt! Edited September 7, 2014 by Eriekje (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) helaas had een link maar betreffende website is er niet meer maar geloof dat ik destijds hier op het forum eea erover geplaatst heb ,,, misschien staat hier nog iets tussen type in het zoekvenster van het forum verhuizen Edited September 5, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriekje Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Ja die link had ik gevonden en zag ook dat die niet meer bestond. Het probleem met het zoeken is juist dat ik zoveel verschillende dingen lees en problemen zie dat ik het bijna niet durf. Ben een leek wat betreft de technische kennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriekje Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Inmiddels is mijn oude winkel weg, deze stond op www.kriddies.nl. Mijn nieuwe winkel staat op eriekje.dds.nl en moet dus naar kriddies.nl. Kriddies stond in een speciale map en eriekje.dds staat in de root. Ik heb met verschillende topics geprobeerd om de winkel te "verhuizen" maar eigenlijk is het alleen het aanpassen van de domeinnamen zoals ik begrijp omdat alles al bij de juiste provider staat. Ik heb in de database de verschillende linken aangepast. Maar zodra ik in ga loggen in de BO krijg ik toch de melding dat ik mijn domeinnaam niet juist is. Zie ik iets over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 (edited) hoi nee ,, het is niet alleen een kwestie van domeinnamen aanpassen je moet op het nieuwe domein een database aanmaken en dan de copie van je database importeren echter moet je dan eerst in je database de urls aanpassen ,,, dan moet je uiteraard ook de bestanden oververhuizen ,,naar betreffende map en je config aanpassen en laten verwijzen naar de map waar je nieuwe shop instaat of je moet hem in de root van kriddies zetten daarbij moet je ook weer alle rechten goed zetten van de mappen en bestanden Edited September 7, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriekje Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Ik mag geen nieuwe database aanmaken van mijn provider. Ik heb 1 database en daar staan dan al mijn domeinen in met een eigen mapje. Kan ik ook de oude map van kriddies gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 (edited) uh ,, een database is geen map wat jij bedoeld is hosting ,, daar staan al je mappen met domeinen in een database is middels phpmyadmin of direct admin zonder database kan je ook geen shop draaien Edited September 7, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriekje Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Ik zeg het waarschijnlijk verkeerd maar ik heb van mijn provider 1 database gekregen. Zodra ik inlog via phpmyadmin kom ik dus in deze database terecht. Als ik een nieuwe database wil aanmaken staat er dat ik geen rechten heb om dit te doen of zit ik nu helemaal fout te denken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 (edited) ow ok nee je zit goed ,, dan moet je of deze database leeg maken en voor prestashop gaan gebruiken of verwijderen en een nieuwe aanmaken als deze database reeds in gebruik is voor een andere website kan je dus helaas met 1 database niks ,,, wel vreemd vaak genoeg heb je iets van 5 databases ter beschikking Edited September 7, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriekje Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 (edited) Hoe kan ik er dan achter komen of er mijn andere winkels hier gebruik van maken? Ik ben een echte leek wat dat betreft... Nog even voor de duidelijkheid: Al mijn winkels lopen via deze provider dus volgens mij ook via deze database? In deze database heb ik ook de installatie gedaan... Inmiddels is het met een hele eenvoudige handeling gelukt! Aanpassen van een mapje bij de provider en klaar! Heb er natuurlijk wel een hele dag overgedaan om daar achter te komen. Bedankt voor het meedenken! Edited September 7, 2014 by Eriekje (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts