Jump to content

Login og checkout problemer i IE

baboum

Recommended Posts

Jeg har fået/opdaget et stort problem med min Shop. Problemet relatere umiddelbart kun til kunder der bruger IE. Faktisk er det flere små ting men de ser ud til at hænge sammen, men altså problemet er at hvis en kunde står på forsiden og logger ind - så får de vist siden "min Konto",  hvis de så trykker på "home" eller logoet for at se varene på siden så bliver de logget af. Hvis de så lægger vare i kurven som gæst og går til varekurven bliver de jo så bedt om at logge ind og det fungere så umiddelbart godt nok og det ser ud til de kan gennemføre en handel. Men hvis de f.eks. gerne vil handle videre, så uanset om de trykker tilbage eller på knappen "Forsæt indkøb" forsvinder varene i kurven, og er du logget ind på det tidspunk - bliver du logget af.

Som sagt ser Problemet kun ud til at ske i IE. Med Chrome eller via mobil fungere det fint nok.

Jeg kører version 1.5.6.0

http://paradisfisken.dk

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe da jeg er bange for at jeg mister kunder på dette her

Mvh Søren

Det er muligvis et (gammelt) cookie problem som spøger i Prestashop. Se omtalen her: http://www.prestashop.com/forums/topic/286876-problem-with-cookies-on-156/ 

Det er ikke helt klart, om der er fundet en løsning, men et af indlæggene i bloggen nævner, at han får det til at virke ved at slå URL rewriting fra (i htaccess.).

Hvis du køre med cache, så prøv at slå den fra, og check om det virker. Prøv også at slette cachen, slå den til, og se om det virker. 

Kan du genskabe problemet med default theme? Hvis ikke, så er det med al sandsynlighed dit theme

Har du oversat de brugervenlige URLs under Præferencer - SEO & URLs til dansk (det kan give problemer i nogle themes)

Har du specielle - ikke standard - PrestaShop moduler installeret?

Er modulet Yotpo installeret og aktiveret - og hvis ja, er det opgraderet? Hvis ja til begge, deaktiver og test igen.

Er der fejl i error-loggen?

Og derudover kan det være et utal af ting - så det kan være som at finde den berømte nål i en høstak.

Men start med at undersøge ovenstående.

P.S. Din side var over 30 sekunder om at loade og jeg kan se, at du er hostet hos Meebox. Det burde køre bedre, hvis du altså har et pro-hotel (eller som oftest køre bedre). Du kan ikke regne med at få god hastighed, hvis du har et af deres billige hoteller, men ellers burde din shop loade væsentligt hurtigere).

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1

Jeg kører allerede default theme - bare ændret baggrundsfarven i CSS

Brugervenlige URLs er ikke oversat til dansk

Jeg har installeret Epay modulet og Category Quantity Discount

Men det er vist de eneste ikke standard moduler der er installeret

Yotpo er ikke installeret

Kan ikke se nogen fejl i logfilen

Jeg har for nyligt aktiveret multistore - har lige deaktiveret det, men det hjalp heller ikke :-/

I .htaccess filen er jeg nød til at udkommentere følgende linie : SetEnv HTTP_MOD_REWRITE On fordi Meebox ikke understøtter den funktion. Kan det have noget med det at gøre?

Den lange load tid var fordi jeg havde aktiveret cach funktionen. Køre en Pro løsning ved Meebox, men er ikke altid imponeret over deres response tid

Så vidt jeg husker, så giver siden Error-500 fejl hvis SetEnv HTTP_MOD_REWRITE On er aktiveret?

Jeg laver rigtig mange shops, der ligger hos Meebox (inkl. min egen), og det er ikke dét, der er problemet med kurven.

Er der nogen fejl, når du slår debugging til og du bliver logget ud? Du kan også prøve at deaktivere Varnish Cache hos Meebox (gøres via kontrolpanel).

Hvis det heller ikke hjælper, er du nødt til at teste fuldstændig systematisk og se, om du kan fremprovokere fejlen ved bestemte handlinger.

Ja SetEnv giver Error-500 Fejl - ved du hvordan man kommer uden om den? jeg udkommenterer linien hver gang jeg har lavet en ændring i opsætningen..... Men det er til at få lange løg af i længden.

Efter at have slået Varnish Cache fra i Cpanel ser problemet ud til at være løst Tusind tak for hjælpen!!!

Ja, du er nødt til at opgradere til f.eks. 1.5.6.2. Det var noget der blev indført med PrestaShop 1.5.6.0 og som forsvandt i næste version igen. Med den version du kører, vil jeg også tro, at du har/vil få udfordringer med, at der ikke sendes mail til shopejer ved en ny ordre - det er nemlig endnu en bug i denne version.