Jump to content

Feedback på min piercingshop..

piercingpusher

Recommended Posts

Hej
Piercingpusher Jan

Et par skud fra hoften her :) :

FORSIDE:
Betalingskort logoer er modificeret det er ikke tilladt (se link):
http://www.pbs.dk/da/temaer/om-pbs/logo-og-billeder/Logoarkiv/Pages/logoer-internethandel.aspx

Få 25% rabat tilmeld nyhedsbrev - mener det iflg. ombudsmanden ikke er tilladt at "tvinge" "lokke" besøgende til at skrive sig op til nyhedsbrev for derigennem at kunne modtage rabatter, gaver osv. som andre ikke kan... Jeg har desværre ikke et link på hånden.
...det er jo forbuds Danmark ;)

Nyhedsbrev modulet - lidt synd det kunne godt bruge lidt styling til at være lidt mere ensartede længder i input felt, knap og dropdown.

SEF:
Dine urls er ikke optimale for indexering - har I ikke mulighed for at bruge .htaccess fil? så dine produkt navne kan komme med - I har allerede et kæmpe potentiale med alle de produkter og beskrivelser - så det er ingen katastrofe - men nu skulle der skydes ;)

Nyeste vare i højre side:
Væk med noget af al den tekst - hellere nøjes med mindre evt. kun billederne samme gælder for "mest solgte" når I så har mere plads derover så over med "tags cloud" der - den er mere inviterende og spændende at se på en tekst stykkerne. Så kommer venstre højre side også til at være mere proportionalt fyldte. Desuden omkring tekst størrelsen - det kan være god elegant stil at bruge lille skrift. Men der er undersøgelser der viser at unge besøgende (som man må regne med I har en del af) tit sidder på afstand og surfer websider og derfor får svært ved at læse de små tekster. Måske et par pixel op i størrelse.

Fremhævede vare:
Der er for mange... det "featured & specielle" i dem bliver vandet ud når man viser for mange. Og I har de der fede kategorier i toppen, som jeg personligt kun ville vise på forsiden (dermed fjerne "featured" helt) for at tvinge besøgende til at fortag et valg og bevæge sig dybere ned.
Evt. brug "fremhævede" på selve enkelt produkt siderne, nederst - skulle besøgende få lyst til at stikke af fra shoppen.

UNDERSIDER:
Kategori kunne bruge nogle widescreen billeder med den der "hover+ikon-se-produkt" (imagemapping) effekt kunne stramme sidens indledning op.
For mange produkter i visning der ned af, måske kun 10 -20 så der ikke skal scrolles mega meget (og folk er for dovne til at stille om på hvor mange der vises) De kan somregl bedre overkomme at klikke "næste side"

PRODUKT SIDE:
For mig ser det ud som om der er mange vare af en eller anden variant - men I har lagt dem seperat - Ind med dem som varianter, så besøgende ikke skal danse rundt mellem siderne for at bestemme hvilken farve de ønsker (og derved får I også lidt prof lir med "hover-galleriet".

GENERELT:
Jeg synes siden er rigtig godt ramt af målgruppen. Jeg synes at I har klaret det suverænt hvis det er på fritids basis og I har lavet det/sat det op selv. Jeg bliver ved med at kigge på den blå baggrund på produkt billederne... kæmpe arbejde men der er et eller andet ... jeg har bare ikke selv en bedre ide :) hvis de produkter skal kunne ses ordenligt.
Facebook app. SMART! det er stil lige det de unge vil ha' :D godt tænkt!
Tag cloud - thumbs up!
Kategori rækkefølge, placering og billeder på forsiden - rigtig godt!
Menu struktur - god!

Jeg ser mange shops dagligt og self. leverer Presta lidt af hyggen out-of-the-box - men jeg er ikke i tvivl om hvis man ikke tænker sig om kan man hurtigt lave en r.. kedelige shop eller smadre den fuldstændigt til ubrugelighed. Så jeg vil gentage mig selv - det har I gjort rigtig godt - held og lykke med forretningen.

Mvh.
Marco

Først lige en tak for rigtig god kritik.... Jeg kan se du har været det hele igennem.. :-)

Hej
Piercingpusher Jan

Et par skud fra hoften her :) :

FORSIDE:
Betalingskort logoer er modificeret det er ikke tilladt (se link):
http://www.pbs.dk/da/temaer/om-pbs/logo-og-billeder/Logoarkiv/Pages/logoer-internethandel.aspx

Vi bruger ikke PBS, men micropayments, så de blander sig nok ikke her og iøvrigt ville jeg gøre det alligevel, deres "Autoriserede logoer" er sgu ikke særligt kønne..

Få 25% rabat tilmeld nyhedsbrev - mener det iflg. ombudsmanden ikke er tilladt at "tvinge" "lokke" besøgende til at skrive sig op til nyhedsbrev for derigennem at kunne modtage rabatter, gaver osv. som andre ikke kan... Jeg har desværre ikke et link på hånden.
...det er jo forbuds Danmark ;)

Jep... den er droppet..også fordi det skabte mere forvirring en gavn.. hos tilmelderne

Nyhedsbrev modulet - lidt synd det kunne godt bruge lidt styling til at være lidt mere ensartede længder i input felt, knap og dropdown.

Enig, men ved ikke lige hvordan jeg retter det... jeg aner intet om PHP

SEF:
Dine urls er ikke optimale for indexering - har I ikke mulighed for at bruge .htaccess fil? så dine produkt navne kan komme med - I har allerede et kæmpe potentiale med alle de produkter og beskrivelser - så det er ingen katastrofe - men nu skulle der skydes ;)

SEO arbejdet vægter jeg meget højt - faktisk min primære kompetence - men det er ikke muligt at have en .htaccess fil med CHMOD 777 hos udbyderen... Jeg har dog adgang til PHP.ini. men kan ikke rigtig få det til at køre, med omskrivning af URL`s... men jeg arbejder på en løsning

Nyeste vare i højre side:
Væk med noget af al den tekst - hellere nøjes med mindre evt. kun billederne samme gælder for "mest solgte" når I så har mere plads derover så over med "tags cloud" der - den er mere inviterende og spændende at se på en tekst stykkerne. Så kommer venstre højre side også til at være mere proportionalt fyldte. Desuden omkring tekst størrelsen - det kan være god elegant stil at bruge lille skrift. Men der er undersøgelser der viser at unge besøgende (som man må regne med I har en del af) tit sidder på afstand og surfer websider og derfor får svært ved at læse de små tekster. Måske et par pixel op i størrelse.

Igen... enig, men skal igen rettes i PHP.. og jeg aner ikke hvordan

Fremhævede vare:
Der er for mange... det "featured & specielle" i dem bliver vandet ud når man viser for mange. Og I har de der fede kategorier i toppen, som jeg personligt kun ville vise på forsiden (dermed fjerne "featured" helt) for at tvinge besøgende til at fortag et valg og bevæge sig dybere ned.
Evt. brug "fremhævede" på selve enkelt produkt siderne, nederst - skulle besøgende få lyst til at stikke af fra shoppen.

Det bliver ændret til "varer på tilbud" og ja, lidt færere varer på

UNDERSIDER:
Kategori kunne bruge nogle widescreen billeder med den der "hover+ikon-se-produkt" (imagemapping) effekt kunne stramme sidens indledning op.
For mange produkter i visning der ned af, måske kun 10 -20 så der ikke skal scrolles mega meget (og folk er for dovne til at stille om på hvor mange der vises) De kan somregl bedre overkomme at klikke "næste side"

Her er jeg ikke enig.. jeg vil personligt også hellere scrolle, der er også en fare for at man overser at der er flere sider..!

PRODUKT SIDE:
For mig ser det ud som om der er mange vare af en eller anden variant - men I har lagt dem seperat - Ind med dem som varianter, så besøgende ikke skal danse rundt mellem siderne for at bestemme hvilken farve de ønsker (og derved får I også lidt prof lir med "hover-galleriet".

He he ... det kommer men skal jo lige lære shoppen at kende og det skal jo også spille med lagerstyringen...

GENERELT:
Jeg synes siden er rigtig godt ramt af målgruppen. Jeg synes at I har klaret det suverænt hvis det er på fritids basis og I har lavet det/sat det op selv. Jeg bliver ved med at kigge på den blå baggrund på produkt billederne... kæmpe arbejde men der er et eller andet ... jeg har bare ikke selv en bedre ide :) hvis de produkter skal kunne ses ordenligt.
Facebook app. SMART! det er stil lige det de unge vil ha' :D godt tænkt!
Tag cloud - thumbs up!
Kategori rækkefølge, placering og billeder på forsiden - rigtig godt!

Mange tak og målgruppen tager også rigtig godt imod siden, så helt enig..
Og jo vi er vel amatører i opsætning af webshop og fotoshop... så learning by doing.. og det skal nok rykke..

Menu struktur - god!

Takker.. og den udvides stadig, hen ad vejen

Jeg ser mange shops dagligt og self. leverer Presta lidt af hyggen out-of-the-box - men jeg er ikke i tvivl om hvis man ikke tænker sig om kan man hurtigt lave en r.. kedelige shop eller smadre den fuldstændigt til ubrugelighed. Så jeg vil gentage mig selv - det har I gjort rigtig godt - held og lykke med forretningen.

Mange tak.. :-)

Mvh.
Marco

Hej Jan
tak for tilbagemelding.

Som nævnt før synes jeg siden er rigtig god med den tid I har haft til rådighed og specielt da I har sat den op selv.

Med hensyn til nyhedsbrev længde kan det klares med meget lille indgreb med html og css - lige inden jeg smider dig en løsning på det kigger jeg den lige igennem og sikre at den ser ordenlig ud i de forskellige browser platforme. (et par dage da jeg er lidt bundet op for tiden)

Nyeste vare:
via ftp eller fil manager
1) Opret en mappe INDE i themes/dit-theme/ eg. ditdomæne.dk/themes/mytheme/
Den du opretter skal hedde "modules"

2) Hop 2 skridt baglæns og du er tilbage i roden af din shop - her er den originale mappe "modules" - gå ind i den og find mappen "blocknewproducts" nu kopier du denne mappe enten direkte (til den tidligere oprettede modules mappe under dit theme) HVIS du har mulighed for dette via fil manager på dit webhotel
ELLERS downloader du den til din egen maskine hvis du bruger ftp, hvorpå du oploader den igen, ligeledes til den tidligere oprettede mappe fra trin1

Så nu har vi faktisk to kopier af det samme modul - men husk vi vil kun lave ændring i det ene - nemlig den der er under dit theme (på den måde skulle du senere opdaterer Prestshop bliver din ændring ikke slettet og skulle der laves fejl har du stadig originalen)

Godt, nu går du ind i:
ditdomæne.dk/themes/mytheme/modules/blocknewproducts
her finder du filen "blocknewproducts.tlp" IKKE .php
nu kommer det lidt an på hvorledes du kommet her via file manager eller ftp? - jeg bruger ftp (filezilla)- så her ville jeg så højreklikke på filen og vælge view/edit hvorefter filen ville åbne op og jeg kan editerer den med notepad eller jeg ville downloade den til min computer og åbene den lokalt med notepad for til sidst efter editering at oploade den igen.
MEN hvis du kun har adgang via fil manager ved webhosten er det forskelligt om du kan editerer filer derfra (jeg ville foretrække ftp)

Men ha' åbent filen skal vi i hvert fald - og det skal være med noget simpelt som notepad eller lignede (Mac?) altså ikke noget med word eller andre tekst behandlere der tilføjer koder.
Lang historie - gjort kort:
I filen "blocknewproducts.tlp" finder du teksten "{t text=$newproduct.description_short length='50' strip='true' encode='true'}"
Det tal du ser der "50" er længden af tekst - så leg med lidt forskellige værdier og opload hver gang og test. Så simpelt er det...

Der er flere af de andre blockmoduler (.tpl) der kan kontroleres med tekst mængde på lignede måde (kode kan varierer lidt)
Bare altid husk at kopier den mappe hvor filen du vil ændre i ligger til din themes/dittheme/modules - så intet går galt.
Denne mappe/fil vil altid overrule filer i mappen modules i roden.

Omkring htaccess fil - er det slet ikke muligt med denne fil type eller er det selve 777 der ikke er mulig?. Som du for guds skyld heller ikke må bruge da det er en fil-setting, der er åben for alle og enhver. så ingen 777 nogle steder på din server; 775 gerne 755 eller der nedefter alt efter hvor sikker/paranoid man er. Jeg spørger fordi de fleste webhosts der giver adgang til php.ini plejer også at give mulighed for .htaccess

Kan være det har interresse - jeg faldt over denne tag cloud, som er kendt fra Wordspress:
http://www.ecartservice.net/02082009/wp-cumulus-port-to-prestashop/
Virkede fint på mit test site - husk slå "Use transparent mode" under configuration til (hvis du bruger light boks kommer flashen ovenover hvis ikke)

Varianter:
Ja der kan sættes forskellig varenummer og pris osv. Jeg også sige der er nok at se til i disse skræme ;)

Nå men jeg smider lige noget html og css din vej inden længe omkring det nyhedsbrev.

Mvh.
Marco