boernelager Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Hey alle, Jeg har et ønske om at linke til m´nyhedsbrev tilmelding, men det lader ikke til det helt kan lade sig gøre. Min ide var at lilnke ind til en cms side, hvor sign up kunne foregå. I dag ligger sign up blokken nederst på siden, og er meget usynlig. (har dog en twami, men vil gerne have den skal linke fra flere steder en lige min egen side), Kan det overhovedet lade sig gøre at lave en cms side med sign up til nyhedsbrev? Hører gerne. Mads Moss www.børnelageret.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Mig bekendt kan du ikke lave embedded script kode på en CMS side og dermed ikke lave en signup formular. Du kan i stedet bruge f.eks. html box modulet (gratis - søg forum og vekia html content) og indsætte koden i dette modul. Hereffter kan du så vise formularen på alle sider i f.eks. venstre eller højre side, som er noget mere effektivt end en enkelt side, da folk sjældent vil se dine CMS-sider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Det kan laves via Presatsahops åbne API interface - det som PS kalder Webservice. Slår man Webservic til, får man et API som tillader at man kan læse og skrive i en stribe forskellige tabeller, bl.a.også i kundedata. I CRM modulet lægger du så et inputfelt og en "Send" knap, der kalder APIet. Der findes en udmærket beskrivelse af hvordan man kan udnytte Webservices her: http://www.anterp.com/blog/how-to-use-prestashop-webservice-api/ Om du kan få det hele ned i en CRM tekst kan jeg ikke garantere, men i beskrivelsen herover er der flere fine kodeeksempler som man kan lade sig inspirere af. Men prestafan1234 har ret i, at du ikke kan embedde script kode i CRM teksten, så det kræver noget opfindsomhed at bruge APIet den vej. Måske det kan kombineres med box modulet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts