KimTheMan Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 (edited) Hej, Jeg vil gerne have en ordning hvor der sker automatisk backup af mine database og måske mine shop filer. Tænkte på hvad gør i "andre" kører i manuelle backup´s efter hver ordre eller hvad gør i? Tænkte hvis dette modul virker og der kunne laves daglige automatiske backups ville det være nemt og enkelt. Men kan ikke lige forstå på modulet om jeg f.eks. kan lave backups direkte til f.eks. min Nas server? (Ups. ser ud til, da jeg oprettede tråden. Der glemte jeg at linke til, det modul jeg snakkede om. Men har fundet nogle stykker, så har glemt præcist hvad for et det var ) Mvh. Kim Edited September 4, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorwaerts Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 (edited) Hej, Jeg benytter selv op til flere forskellige metoder men primært disse: Prestashop (til DB backup som jeg så overfører til NAS, disse reetablerer jeg fra administrationen, lidt langsomt ift. næste punkt). Navicat for MySQL (til DB backup som jeg så overfører til NAS, disse reetablerer jeg fra Navicat og bruger dem til hurtige ændringer/tests). Min egen host (Plesk) til komplet domain backup (som jeg og mine kunder automatisk (scheduled) kan gøre direkte til min NAS boks via FTP og med meget billigere storage end hvad jeg kan købe til min server). Derved føler jeg mig rimelig sikker på at kunne komme retur til noget der fungerer Mvh. Andreas Edited July 17, 2014 by Vorwaerts (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 Okay så du kører ikke noget direkte backup af shoppen? Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorwaerts Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 (edited) Okay så du kører ikke noget direkte backup af shoppen? Mvh. Kim Jo da, det er min server software Plesk der automatisk kører (komplet domin backup, altså filer, db og mail) Edited July 18, 2014 by Vorwaerts (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 18, 2014 Author Share Posted July 18, 2014 Okay så du kører selv din egen server til at køre shoppen på? Eller er det din NA's server der giver dig denne mulighed (skal måske undersøge om det kan lade sig gøre på min Nas server. Mvh Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 (edited) Nogen der kender dette backup modul (Tilføjelse: Dette her ser nu heller ikke helt dumt ud) Mvh. Kim Edited September 1, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Jeg kender ikke backup modulerne. Jeg laver backup på samme måde som Vorwaerts, dog kører jeg ikke Parallels / Plesk men VMWare, men princippet er det samme: En total backup af hele den virtuelle server. Der er for-og-imod de forskellige løsninger, og den backup metode man vælger afhænger noget af hvad det er man vil beskytte. For taler, at moduler som er indlejret i et Prestashop modul fungerer helt integreret med Prestashop (ingen åbne database records under backup, osv.). Imod taler, at de kun kan reetableres, hvis der er liv i serveren. Er der ikke det skal man først bygge en tom Prestashop, installere modulet, og derefter reetablere, hvilket kan være lidt besværligt. Vil man beskytte sig imod, at hele serveren dør (at Prestashop plus Apache plus operativsystem kollapser) så er det bedre at lave en total server backup med jævne mellemrum. Den kan man så eventuelt supplere med en dedikeret SQL backup, som man så kan køre lidt oftere - f.eks. nogle gange i døgnet. Til SQL backup bruger jeg den indbyggede backup funktion som smider en lokal fil-kopi. Filen fisker jeg så op med FTP i et cron job og flytter den til et andet medie på en anden server. Simpelt, men det virker. Jeg har i øvrigt SQL og Prestashop kørende på hver sin virtuelle maskine, men i samme VMWare maskine (og begge er med i backup cyclussen). Nu er der selvfølgelig væsentlig forskel på om man selv kører serverne eller om de ligger i et hosting center. Under hosting må man gå ud fra, at hosteren har en eller anden form for restore funktion, og har han det, ville jeg nok vælge et modul i stil med det Kim peger på (og så håbe på, at serveren aldrig dør, eller kan reetableres så jeg kan rulle min egen backup tilbage). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Ja serveren er på et hosting center. Så i mit tilfælde vil jeg nok se nærmere på nogle af de moduler der findes. Siger tak for hjælpen. Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts