camo01ac Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Hej Alle,Jeg har valgt Qucikpay som betalingsgateway.Jeg har installeret filerne på min server, problemet ligger i at ordre nummeret som skal anvendes skal være på 4 cifre. Prestashop starter i 1 og går videre derfra.Hvordan kan man få Prestashop til at starte med 999, så næste kunde bliver som start fra 1000? Eller så man kommer på 4 cifre? Jeg har været inde og rode i MYSQL databasen under ps_orders og har sat auto increment til 1000 - uden held?Hvad gør jeg?Kan nogen hjælpe?!På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Jeg har haft held med auto_increment metoden.Se min nulstilling af databasen: http://www.prestashop.com/forums/viewreply/116359/Jeg bruger dog ePay's betalingsmodul. Det er super fedt ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo01ac Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 Hejsa,Dit link er lige hvad jeg har brug for, men kan du ikke pinsle helt nøjagtigt ud for mig, hvordan jeg gør? Jeg er ikke så skarp inde i MYSQL databasen..?Step for step?Tusind tak for hjælpen.Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Hvilken adgang har du til databasen? phpMyAdmin ?phpMyAdmin:# Forbind til phpMyAdmin# Tast dit login# Vælg prestashop databasen# Vælg fanebladet "SQL"# Indtast de SQL-sætninger som du vil udføre. Du kan kopiere dem alle sammen ind her.Det er det som jeg gør... sådan ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo01ac Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Hej igen,Det du beskrev har jeg hermed gjort og har fået slettet alle mine ordre, som var i butikken. Så det er helt fint.Men jeg har stadigvæk ikke haft held med auto increment når den sættes til 1054.Jeg får stadigvæk samme besked fra Quickpay om at ordrenummeret er ugyldigt pga det skal være 4 cifre.Har du nogen andre ideer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Prøv: ALTER TABLE `ps_cart` AUTO_INCREMENT =1054; Ordre oprettet først i prestashop når betalingen er gennemført.Det "ordrenummer" som quickpay ser er i virkeligheden det cartid (indkøbsvognens id) som medsendes.Det vil derfor være sådan at det "ordre id" du ser ved quickpay er forskelligt fra prestashops ordre id. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo01ac Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Hej igen og tusinde tak for din hjælp!Nu har jeg prævet også med ps_cart.Dette er også uden held og jeg får samme fejl fra Quickpay "Ordrenummeret er ugyldigt".Fik afvide af deres support at ordrenummeret skal være på 4 cifre.Hvad kan man ellers gøre?!!?!??!Jeg er snart ved at miste tålmodigheden./Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Jeg har ingen ide så. Som sagt bruger jeg selv ePay Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Kan du inte ändra i modulen för quickpay så att den fyller på med 0:or ifall orderid är för litet? ex cartid= 4, den lägger då 3st 0:or innan 4, dvs "0004"? detta borde ju vara det enklaste sättet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts