colorrush Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Jeg vil gerne have en blog sat op på en prestashop jeg arbejder på, men jeg har ikke den store erfaring med blogs i kombination med Prestashop. Jeg har tænkt på disse måder at gøre det på: - At købe et blog modul - Lægge en Wordpress på www.minside.dk/blog - Lægge en Wordpress på blog.minside.dk Hvilken af dem er den bedste måde at gøre det på efter jeres mening, og hvorfor? Hvad har i gjort?Tænker mest hvad der er bedst mht. SEO På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Jeg ville nok gå efter WordPress bloggen - men kender heller ikke rigtig til nogle gode PrestaShop moduler til blogs. Fordelen ved WordPress er, at den jo kører uafhængigt af shoppen, så du skal ikke bekymre dig over at miste indhold ved en evt. opgradering. Ulempen er vel, hvis du gerne vil have den til at ligne shoppen - så skal WordPress styles.Og så lige det faktum, at WordPress ofte opgraderes og de plugins man installerer ligeså - så der er noget vedligehold. Teknisk vil adressen blive: blog.dinshop.dk (som subdomæne), du kan ikke lave dinshop.dk/blog SEO-mæssigt tror jeg ikke det gør den store forskel om det er modul eller separat blog, hvis du virkelig skal have en effekt her, skal du have et helt andet domæne, på et helt andet webhotel (vist også gerne med anden ejer, hvis man er virkelig pernippengryn). Men det kan nogle SEO-eksperter måske bekræfte/afkræfte. Edited June 24, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaj - CheapGear.dk Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Hej, Du kan nu godt lave en dinshop.dk/blog løsning. Jeg synes du skal læse Casper Bloms blog indlæg om dette emne http://www.casperblom.dk/hvilket-domaene-til-en-webshop-blog/ Jeg er heller ikke super meget inde i de forskellige blog moduler, så jeg kan ikke svare på hvad det giver i forhold til SEO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Hej, Du kan nu godt lave en dinshop.dk/blog løsning. Helt korrekt, det er mig, der vrøvler - hvis mappen oprettes under din shops domæne vil den komme til at stå efter domænenavnet:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
colorrush Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Tak for hjælpen! Jeg tror det bliver www.minside.dk/blog der bliver løsningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
colorrush Posted July 8, 2014 Author Share Posted July 8, 2014 Nu skal jeg til at installere Wordpress med minside.dk/blog løsningen, skal jeg oprette en MySQL database mere, eller skal Wordpress bare køre på den eksisterende som Prestashop også ligger på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Helt klart separat database - der er ingen grund til at risikere at både blog og shop ryger, hvis nu noget skulle gå galt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts