steengod Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med om, jeg bare kan downloade min hjemmeside gennem ftp og optimere billederne, så de fylder mindre og så igen kopiere billederne med samme filnavn op på samme plads Hilsen Steen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 (edited) Det tror jeg ikke. Prestashop optimerer selv billederne = opretter billeder i forskellige størrelser, afhængig af hvor de skal bruges. Men under preferencer > billeder, kan du måske skrue på nogle parametre. Edited June 7, 2014 by Guest (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Det muligt at gøre som du foreslår. Som pertho nævner, skal du dog være omhyggelig med at bevare størrelserne i pixels. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Du kan også overveje at skifte til det "nye" filsystem. Det splitter billederne op i undermapper og hjælper også på performance. Og det er noget der skal gøres inden en evt. opgradering til 1.5 eller 1.6 da disse kun benytter det nye filsystem. Det gøres ved at vælge Præferencer - BIlleder - Flyt billeder og følg i øvrigt vejleningen under dette menupunkt. HUSK backup af shopfiler og database først :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Overvej eventuelt dette modul, som automatisk online optimerer alle billeder både templates og varebilleder.. http://www.presteamshop.com/en/modules-prestashop/smush-optimize-image.html Har prøvet det og det virker perfekt. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
steengod Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 ok, det lyder jo godt med så mange forskellige muligheder. Nok lidt nemmere end det program jeg har fundet, som først skal komme i en nyere udgave, inden det rigtig kan bruges. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts