Jump to content

trage webshop: nieuwe webhost of ideeën voor een oplossing gezocht

edebroyer

Recommended Posts

Ik heb sinds januari 2013 een prestashop webshop. Prestashop werd ons aangeraden door de persoon die de webhosting doet omdat ik zo als 'IT-leek' toch vrij eenvoudig via de back-office een webshop kon in elkaar steken. Op zich is dit ook wel waar gebleken: de webshop is erg basic, maar voor mij momenteel voldoende. Ik heb echter één groot probleem: de webshop gaat sinds een paar maanden enorm traag. Een nieuwe pagina laden duurt al gauw 10 tot 12 seconden. Ik heb dit voor het eerst gemerkt ergens begin maart dit jaar. Toen het probleem aanhield en ik ook van klanten opmerkingen begon te krijgen, heb ik degene die de webhosting doet op de hoogte gebracht. Er is nu, toch meer dan twee maanden later, nog altijd geen oplossing.

Mijn vermoeden is dat er iets scheelt met de server waar de webshop op staat. De persoon die de webhosting doet zegt al weken dat hij de shop naar een andere server gaat verhuizen, maar dit geraakt maar niet in orde. Volgens mij heeft hij hier te weinig kennis van om dit te doen. Ook een back-up maken van de shop, die ik hem gevraagd had om een update te kunnen doen, lukt hem blijkbaar niet.

Mijn vraag aan jullie: kunnen jullie me helpen om iemand te vinden die een degelijke webhosting voor mijn webshop kan doen en genoeg kennis heeft van Prestashop om me af en toe te helpen bij dingen als het maken van een back-up of toch eens iets te veranderen in de mappen op de server dat ik niet via de back-office kan aanpassen? En dus vooral ook voldoende bekwaam is om de verhuis van de webshop naar een nieuwe server te doen.

Of zou het probleem nog ergens anders aan kunnen liggen?

Ik heb de tips uit dit topic ivm de instellingen voor de performance al gevolgd: http://www.prestashop.com/forums/topic/131569-solved-laadtijd-van-mijn-webshop-duurt-6-tot-7-sec/

Voor wie het zelf eens wil proberen: www.workyourbike.be

Beste,

Je webshop is inderdaad erg langzaam.

Kijk eens op onze website: https://www.ictwebsolution.nl bij webhosting.

Wij kunnen er voor zorgen dat je webshop op een server komt te staan die niet vol staat met 1000e andere.

En kunnen ook bij springen indien er wat nodig is.

Hiervoor is ook een SLA af te sluiten naar wens.

We kunnen ook tegen betaling de Complete webwinkel verhuizen en de email accounts opnieuw aanmaken zodat u hier zelf niks voor hoeft te doen.

Mocht u nog vragen hebben dan horen we dit graag.

Met vriendelijke groet,

Kay van Aarssen

heb tijd geleden hetzelfde gehad. bleek later een defecte harddisk in de server te zijn. Ook een overbelaste server kan een oorzaak zijn.

Ik heb mijn webshop ondergebracht bij Securehoster.nl. lekker goedkoop, erg snel en fijne helpdesk die ook erg snel en kundig is. shop draait erg goed nu. 

als de service van jou hoster is zoals je schrijft, zal ik zeer snel verhuizen als ik jou was. Securehoster kan je ook daar bij helpen. hebben mijn websites gratis verhuist.

Toevallig hebben wij een aantal klanten die van Securehoster af komen bij ons draaien.

Ze bieden heel goedkoop hosting aan maar zetten hun servers ook bommetje vol.

wellicht dat je nu op een server staat die nog niet zo vol is.

Maar ik zou het in de gaten houden.

Hallo, Kay.

Wil jij je reactie toelichten alsjeblieft?

"hun servers ook bommetje vol" dit vind ik heel interessant om te lezen...

Edited by SecureHoster (see edit history)

Klopt het dat je bij Willux.be zit? Ik heb even zitten kijken naar hun pakketten en het valt mij op dat ze ongelooflijk duur zijn.

Als je website dan ook nog eens traag is zou ik toch echt over stappen, ook al stap je over naar een andere shared hosting ben je alsnog beter af qua prijs. kijk bijvoorbeeld naar antagonist.nl. heb je een stuk meer data en ruimte.

Maarja voor die prijs die je nu betaald kan je misschien al een private host betalen.