KimTheMan Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 (edited) Hej, Har opdaget at min side ser forkert ud i op til flere forskellige browsere. Dog de største problemer med explorer under Windows 7, Xp med explorer 6 og 7 osv. Nogen der har en god henvisning til guide eller lign. Til at få løst det problem? Har testet browsere med denne side: http://www.browserstack.com/screenshots Og min side er www.ithansen.dk Mvh. Kim Edited July 23, 2014 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Du kan starte her. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Må nok sige det er rent hokus pokus for mig det der står på siderne. Mine evner rækker vist til at følge diverse guides osv. Og ikke at forstå de forskellige sprog osv. Det har jeg slet ikke nok viden/ erfaringer til at kunne. Så den side får jeg ikke meget ud af. Men tak for forsøget. Andre med andre mulige løsninger? Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 (edited) Tjek din Google Analytics og se, hvor mange besøgende du har med de tudsegamle browsere og vurder derefter, om du vil være 5 år bagudkompatibel - eller understøtte nyere teknologier såsom besøg fra mobiltelefoner, tablets, Mac vs. PC eller det hele. Jeg mener, at procentdelen af besøgende med browsere ældre end f.eks. IE 9 skal være massiv, før jeg ville ofre krudt på at tilpasse til de forsvindende få, der bruger så gamle browsere. Og så kan du jo overveje at indbygge et browsertjek der fortæller brugeren, at de skal opgradere, hvis de vil se siden korrekt. EDIT: Og det kræver så, at du installerer Google Analytics, som jeg kan se du ikke har... Edited May 20, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Ja må desvære sige at mange at mine besøgende er folk oppe i alderen og kan se rigtig mange stadig bruger Explorer 8.0. Så ingen tvivl om jeg taber mange på vejen når siden ikke virker optimalt med denne browser. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaggop Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Jeg kan se et problem i toppen af din side - det forklarer ikke IE8, men de ældre: Du laver conditional comments [if lt IE7] og de andre, men tricket er, at ting, der er ældre ikke forstår conditional commenting, og bare læser det hele ind. Derfor skal rækkefølgen af conditional commenting være omvendt, så den mest simple udgave bliver indlæst til sidst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Er det hele disse linjer der skal se anderledes ud: <!--[if lt IE 7]><html class="no-js lt-ie9 lt-ie8 lt-ie7 " lang="da"> <![endif]--> <!--[if IE 7]><html class="no-js lt-ie9 lt-ie8 ie7" lang="da"> <![endif]--> <!--[if IE 8]><html class="no-js lt-ie9 ie8" lang="da"> <![endif]--> <!--[if gt IE 8]><html class="no-js ie9" lang="da"> <![endif]--> Og i så fald hvordan skal disse se ud. Og hvilken problemer vil det løse? Det er vel i bund og grund modulerne der bliver brugt på siden der ikke kører optimalt med f.eks. Windows 8? Og i så fald findes der så ikke andre moduler der ville virke så jeg kan få en fin forside? Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Foresten så synes jeg det du nævner Prestafan1234 "indbygge et browsertjek der fortæller brugeren, at de skal opgradere, hvis de vil se siden korrekt" Ville være rigtig smart. Kan se at når den bliver vist på en maskine der kører explorer 8.0 så bliver denne besked vist i toppen af vinduet: Denne besked må jo være en funktion/ billede der er indbygget/ indsat i prestashop? Og i så fald hvor og hvordan ændre jeg f.eks. den tekst der bliver vist der? Eller Prestafan1234 det browsertjek du snakker om er måske et modul? Mvh. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Jeg har faktisk fundet et modul der kan lave et browsertjek på explorer. Som vist er der mine problemer er: http://storeprestamodules.com/prestashop-modules-stubs-for-ie.html Ved ikke om der findes andre moduler eller andre løsninger? Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaggop Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 r det hele disse linjer der skal se anderledes ud: <!--[if lt IE 7]><html class="no-js lt-ie9 lt-ie8 lt-ie7 " lang="da"> <![endif]--> <!--[if IE 7]><html class="no-js lt-ie9 lt-ie8 ie7" lang="da"> <![endif]--> <!--[if IE 8]><html class="no-js lt-ie9 ie8" lang="da"> <![endif]--> <!--[if gt IE 8]><html class="no-js ie9" lang="da"> <![endif]--> Og i så fald hvordan skal disse se ud. Og hvilken problemer vil det løse? De skal i omvendt kronologisk rækkefølge, altså <!-- [if gt IE 8] ... --> ..... <!--[if lt IE 7] ... --> Så vidt, jeg har kunnet læse mig til, så er der problemer med ældre IE-udgaver med at evaulere visse conditional comments, så den læser adskillige ind - ved at sætte den laveste udgave nederst, så skulle den - i tilfælde af at de alle bliver læst ind - ende med den sidste definition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaggop Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Jeg har kigget lidt rundt, og min "mener at kunne huske" har vist ikke hold i virkeligheden. Jeg tror, du er bedst tjent med at glemme alt, hvad jeg har postet. Undskyld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Ingen kommentar til #8 eller #9? Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Modulet du linker til er måske fint nok - dog bekymrer det mig altid, når udvikleren ikke kan skrive engelsk og bruger Google translate til at lave beskrivelser. Hvis man så efterfølgende skal kontakte vedkommende med evt. fejl, kan kommunikationen blive svær eller umulig. Dette modul ser også ok ud og virker til 1.5: http://addons.prestashop.com/en/front-office-features-prestashop-modules/8823-browsers-alert.html Jeg tror, du er ligeså godt tjent med at ofre de 30 Euro frem for selv at rode i diverse filer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Foresten så synes jeg det du nævner Prestafan1234 "indbygge et browsertjek der fortæller brugeren, at de skal opgradere, hvis de vil se siden korrekt" Ville være rigtig smart. Kan se at når den bliver vist på en maskine der kører explorer 8.0 så bliver denne besked vist i toppen af vinduet: Denne besked må jo være en funktion/ billede der er indbygget/ indsat i prestashop? Og i så fald hvor og hvordan ændre jeg f.eks. den tekst der bliver vist der? Eller Prestafan1234 det browsertjek du snakker om er måske et modul? Mvh. Kim Denne så jeg først efter jeg havde svaret ovenfor. Så kan det jo være et modul er overflødigt. Jeg vil tro, at teksten kan oversættes som alle andre oversættelser - men har ikke ledt efter den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 Hej, Nu har jeg købt og opsat modulet jeg omtalte i #9. Og det virker rigtig fint. Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Super - husk at rette indlægget til løst, så hjælper du også andre, der har samme problem, når de søger efter en løsning. http://www.prestashop.com/forums/topic/143678-tip-sadan-retter-du-dit-indl%C3%A6g-til-l%C3%B8st/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts