JLmorkul Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Jag kan ej lägga in bilder på produkterna. Får ett felmeddelande (keps rod.png : Bildformat kändes inte igen, tillåtna format är: .gif, .jpg, .png). Vad gör jag för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Du bör inte ha några mellanslag i filnamnen, prova med keps-rod eller keps_rod Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Har testat detta men det hjälper ej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Vilken version kör du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Prestashop 1.6.0.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Testade precis utan problem i min demobutik med samma version, inga problem där. Kolla under inställningar->bilder så att inte filstorleken är satt för lågt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Vad har du för värden och hur stor bild testade du med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 (edited) Inställning på runt 8 Mb, värdet anges i byte. Bilden jag testade med var nog inte mer än 100 Kb. Edited May 14, 2014 by Patrik Lindblom (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Dem inställningarna har jag med men det hjälper ej. Kan det hjälpa att installera om allt igen? Jag har en modul från itemstyle där sidan blir helt vit när jag öppnar den i butiken tror du detta har något samband? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Jag hade inte gjort en ominstallation utan en felsökning först. Vet inte vad modulen från itemstyle gör, men om den har något med bildbehandling att göra, så är det inte omöjligt att det har ett samband. Prova i så fall att inaktivera modulen för att se om det hjälper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Testade att inaktivera den men det blev ingen skillnad. Felsökning, känns som det är det enda jag gjort sen jag började. Har du fler tips? annars lutar det nog åt att installera om allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Kolla om du kan se några felsignaler i felloggen för webservern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLmorkul Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Nu är det löst. Det saknades en fil som sparar bilderna temporärt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts