Patrik Isaksson Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Hej, jag har precis kört en kopia på en prestashop 1.5.3.1 med 3 butiker i. Jag tog en ren kopia på Db och ftp och körde över i en lokal Xampp miljö på en ubuntu 14.04 desktop. Jag får igång hela butiken - jag ser huvudbutikens front office och även backoffice - jag kan se och ändra de 2 andra butikerna i backoffice. Men jag kan ej SE de andra 2 butikernas front office ... ligger dessa två butiker i någon filstruktur i prestashop som jag måste peka /localhost/prestashopbutik1 osv i backoffice för att kunna se dessa ? .. Någon som har förslag och kanske en workaround ? .. Just nu sitter jag och meckar med # Example <VirtualHost *:80> # ServerName presta15 # ServerAlias presta15 # DocumentRoot "/var/www/1.5.x/" # DirectoryIndex index.php # #</VirtualHost> #<VirtualHost *:80> # ServerName presta16 # ServerAlias presta16 # DocumentRoot "/var/www/1.5.x/" # DirectoryIndex index.php # #</VirtualHost>OBS - har precis satt mig in i prestashop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn N Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Hej! Har du kontrollerat i BO att butikerna är aktiva och inte ligger i underhållsläge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Isaksson Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Felet låg ej i apache och prestashop - låg i brandväggskonfig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts