test100 Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 (edited) Hej nu har jeg kæmpet en del med dette og jeg må indrømme at jeg er ved at være fortabt og håber der er nogen der kan hjælpe. Når der er en vare der er ved at være udsolgt får eg en mail på dette, men overskriften er på engelsk "Product out of stock" det samme er det med, når en kunde får besked på at en vare er kommet på lager "Product available" hele mailen står på dansk, men det er kun emnefeltet der er på engelsk. har kigget i filen lang og der står den rigtig nok og i oversættelse er den også fin, jeg kører med prestashop 1.5.6 er der nogen der har en ide om hvor jeg skal kigge efter fejlen så jeg kan få den løst? ser frem til at høre fra jer :-) Edited May 26, 2014 by test100 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Du skal oversætte dem inden i Ordre -> Statuses http://view1.w20.dk/VIKN Link to comment Share on other sites More sharing options...
test100 Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 hej Kan være mig der er helt gal på den, men den side du henviser til, er det ikke kun på ordre, såsom afsendt, betaling modtaget, leveret osv.? kan ikke se nogen steder at man kan ændre overskriften på sine mails. det skal lige siges at det er kun de 2 jeg har fundet fejlen, at de ikke står på engelsk "Product out of stock" og "Product available", de andre mails jeg har testet såsom glemt kodeord osv. de står med dansk overskrift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Har du tjekket under oversættelser af moduler --> Mailalerts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
test100 Posted May 2, 2014 Author Share Posted May 2, 2014 bingo, der var den, mange tak for hjælpen Prestafan1234 Link to comment Share on other sites More sharing options...
test100 Posted May 4, 2014 Author Share Posted May 4, 2014 øv øv, det har ikke løst mit problem. Jeg har nu oversat alle felterne i oversættelser under moduls, men det skriver stadig subject(emnefeltet) på engelsk, men resten af mailen er på dansk. jeg har deaktiveret engelsk i sprog. nogen gode ideer til hvorfor den tager den engelske tekst når den er oversat til dansk? er der andre steder det kan stå, eller er der kun under oversættelse - installerede modul oversættelse eller under modul - mail notifationer og derefter trykke på konfigurerer og derefter trykker jeg på det danske flag (håber det giver mening) Håber der er nogen der kan hjælpe, da det ikke ser så pænt ud med engelsk tekst i emnefeltet på mails :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Nej - ingen gode ideer her, og jeg har faktisk selv samme problem, uden at jeg har fået gjort mere ved det (manglende tid til min egen shop). Jeg havde samme issue i min 1.4 og fandt en løsning. Den skal jeg lige grave frem og forsøge mig med i min version 1.5 - skal nok give besked om udfaldet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 (edited) For god ordens skyld: Den mail du ser ved en ny ordre, er ikke den samme som kunden ser. De mails du får, sendes fra modulet mailalerts - og der må være en bug i dette, som gør at emnefeltet er på engelsk, når man som shopejer får besked om, at der er kommet en ny ordre. Modulet bliver konstant opdateret pt. og der har været mange problemer med det siden version 2.4 af modulet. Seneste version er 3.2.8. Det ser dog ikke ud til, at der er rettet noget vedr. emnefeltet i forhold til versionen før, så jeg opretter en bug på det hos PrestaShop. De mails dine kunder får, kan du tjekke under Lokalisering - Oversættelser - E-mail oversættelsesskabelon. Hvis du folder alle feltsæt ud, kan du søge efter order_conf og se emnet på den mail, din kunde får. Hvis der her står New order, skal du oversætte dette og gemme. Selve indholdet i disse mails, vil jeg anbefale dig at rette via FTP, da det sjældent virker at gøre det via back office. Men emnet kan du ikke rette via FTP, det skal gøres vha. ovenstående fremgangsmåde. Link til Bug report: http://forge.prestashop.com/browse/PNM-2317 Edited May 10, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
test100 Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Hej Mange tak for input og håber vi finder en løsning. Når kunderne får mails om at en given vare er kommet på lager, står den også på engelsk. jeg har kigget i min oversættelse over email og under order_conf står emnet til "Ordrebekræftelse" så den er god nok. hvilke filer skal jeg kigge i , for at rette det direkte i filerne og smide det op via ftp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Min "bug" er lukket med henvisning til, at jeg kan bidrage til oversættelser (det gør jeg allerede), og at det blot skal oversættes, som jo er sket. Så det vil være fint, hvis du i min bugreport skriver, at det ikke ændrer noget - så åbner de den måske igen. Det er lidt op ad bakke det her... Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Prestafan kan du sende mig en mail med ftp login til din shop. Så kan jeg lige tage et kig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 I PrestaShop 1.5 er der flere steder, hvor oversættelser til e-mails bliver lagt (det er lidt noget rod). Hvis du skal oversætte "Product out of stock" kan du ændre det i themes/default/mails/da/lang.php. Tilføj: $_LANGMAIL['Product out of stock'] = 'Vare udsolgt'; Hvis du kører med et andet theme end "default", er det der du skal ændre lang.php. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
test100 Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 super, det var lige der jeg skulle rette. mange tak for hjælpen :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts