Jump to content

[Løst] Se om jeg har udfyldt momsregler?

steengod

Recommended Posts

Hej,

er der nogen der kan hjælpe mig med om det er muligt at se om jeg har fået udfylt momsregner på samlige varer korrekt uden at skulle ind i hvert enkelt produkt?

Eller evt. sætte den til at momsen altid er slået til?

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Edited by steengod (see edit history)

Der er ikke momsregler på enkeltvarar. Momsregler i PS er globale, og styres af enten et default valg, eller af hvilket sprog kunden vælger (hvis du kører med flere sprog).

Du definerer moms i to omgange:

National tilpasning > Momstyper

(Her angiver du procentsatsen, og ikke andet)

og derefter slår du momsen til:

National tilpasning > Momsregler

Vælg land, og vælg den momstype du lige har oprettet.

Reglen slår autiomatisk igennem på alle varer. Forudsætningen er, at du ikke kører med flere sprog. 

Hvis du kører med flere sprog må du definere hvilke momsregler og satser der så skal gælde, men metoden er den samme.

tak,

så jeg skal bare ændre de forskellige landes moms til 25%, så gør den det automatisk?

Eller har jeg muligheden for at vælge fordi jeg kører version 1.4 og ikke har opgraderet endnu?

Hilsen

Steen

Ja, du skal taste momssatserene for de lande du understøtter ind. 

Jeg tror det er det samme i 1,4 og i 1.5.

Om momssatsen så skal være 25%, eller 0% eller noget helt andet er en anden snak. Der må du søge lidt rundt. Erhvervskunder i udlandet skal normalt ikke betale dansk moms, men jeg er ikke ekspert udi momslovgivning. Som udgangspunkt skal du opkræve dansk moms. 

tak,

så jeg skal bare ændre de forskellige landes moms til 25%, så gør den det automatisk?

Eller har jeg muligheden for at vælge fordi jeg kører version 1.4 og ikke har opgraderet endnu?

Hilsen

Steen

Version 1.4 er desværre ikke selv så intelligent, at det vælger standard moms. Den vælger ingen moms, så man selv skal rette hver gang man opretter en vare (i hvert fald mig bekendt).

Nu kender jeg jo lidt til dine shops, så du kan lave en eksport med det modul vi brugte til sprog og så tjekke kolonnen TAX_RATE, hvis der står 25 bruger du dansk moms. Hvis den er blank, er der ingen moms. Eller tjekke de filer vi importerede, her vil det jo også stå, hvis det er den samme shop vi snakker om:-)