Alldo Group Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Får upp ett envist fel i formuläret för "Kontakta oss"?!---Där är 1 fel :Ett fel inträffade när meddelandet skickades---Lagras felen någonstans?Inte lätt att "debugga" när man inte får några ledtrådar osCommerce och mail() fungerar på alla andra sidor jag kör.Oerhört tacksam för hjälp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 ops såg inte ditt medelande så jag postade ett ett nytt,jag har samma problem.prova med att byta språk till engelska då funkar det för mig.men inte på svenska.vore bra att veta om det funkar för dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Kolla under Preferences -> email.Välj PHP mail functions.Spara.Hoppas att det hjälper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 prova med att byta språk till engelska då funkar det för mig.men inte på svenska. Hmmm det kanske är ett ÅÄÖ-problem?! Skall kolla lite och se om det fungerar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 Kolla under Preferences -> email.Välj PHP mail functions. Spara. Hjälper tyvärr inte Hitta en tabell som hette mail_log (tror jag den hette), men den var tom. Kanske kommande funktion?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Har konstaterat att det är något fel i svenska språket som gör att det inte går att använda contat formuläret.provade först att installera 1.2.5 ingen skillnad.provade sedan att installera danska språket då funkade det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vad konstigt.Jag har 1.2.4 och svenska språket och mitt kontaktformulär fungerar hur bra som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Felet är i /mails/se/lang.phpändra koden till <?php global $_LANGMAIL; $_LANGMAIL = array(); ?> Så funkar det.Jag skickade ochså in index.php i mails den fattades.Tror det handlar om vad man har för webhotellVill man ha översättningen får man ta denna utan ÅÄÖ <?php global $_LANGMAIL; $_LANGMAIL = array(); $_LANGMAIL['Your new admin password'] = 'Ditt nya losenord'; $_LANGMAIL['Your password'] = 'Ditt losenord'; $_LANGMAIL['Welcome!'] = 'Valkommen!'; $_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Bestllningsbekraftelse'; $_LANGMAIL['Message from contact form'] = 'Meddelande kontaktformular'; $_LANGMAIL['My personal informations'] = 'Mina uppgifter'; $_LANGMAIL['Message from a customer'] = 'Meddelande fran en kund'; $_LANGMAIL['Virtual product to download'] = 'Virtuell produkt att ladda ner'; $_LANGMAIL['Referral Program'] = 'Referens program'; $_LANGMAIL['Package in transit'] = 'Bestallning'; ?> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Felet är i mails/lang.phpändra koden till<?php global $_LANGMAIL; $_LANGMAIL = array(); ?> Så funkar det.Jag skickade ochså in index.php i mails den fattades.Tror det handlar om vad man har för webhotellVill man ha oversättningen får man ta denna <?php global $_LANGMAIL; $_LANGMAIL = array(); $_LANGMAIL['Your new admin password'] = 'Ditt nya losenord'; $_LANGMAIL['Your password'] = 'Ditt losenord'; $_LANGMAIL['Welcome!'] = 'Valkommen!'; $_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Bestllningsbekraftelse'; $_LANGMAIL['Message from contact form'] = 'Meddelande kontaktformular'; $_LANGMAIL['My personal informations'] = 'Mina uppgifter'; $_LANGMAIL['Message from a customer'] = 'Meddelande fran en kund'; $_LANGMAIL['Virtual product to download'] = 'Virtuell produkt att ladda ner'; $_LANGMAIL['Referral Program'] = 'Referens program'; $_LANGMAIL['Package in transit'] = 'Bestallning'; ?> Skall lang.php ligga i 'mails' - som ligger under roten?Annars finns en lang.php i katalogen '/mails/se/'Alltså så här: '/mails/se/lang.php' (iaf i min grundinstallation)Rörigt värre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 ska ligga i/mails/se/lang.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 ska ligga i/mails/se/lang.php Skumt värre - jag ligger på Slötown - kanske något med dom?!Annars har jag samma som du visar ovanför i det tidigare inlägget.Dock har jag ÅÄÖ med i översättningen - kanske ska prova o strippa bort det till AAO... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfa7 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Det är det jag har gjort i översättningen här över. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alldo Group Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Det är det jag har gjort i översättningen här över. Funkar klockrent då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts