Gretegron Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Undrar hur man gör för att dölja sin webbplats på nätet tills den är klar, har inte hittat nån lösning på det. Provade att löenordsskydda domänen hos webbhotellet men då kom jag inte åt att jobba med den. Tacksam för svar mvh Märet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 (edited) Preferences -> Maintenance -> Enable shop "No" och sen lägger du till din externa IP så är det bara du så kommer åt den. Oklart dock vad som händer om Google redan börjat indexera, men annars får man väl hämta hela sidan igen genom Google Webmaster Tools. Edited April 18, 2014 by tomped (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gretegron Posted April 19, 2014 Author Share Posted April 19, 2014 (edited) Tack för svar Hade enable shop inställt på "no" men verkar inte fungera på min shop. Tack för tips - google webmaster tools har löst problemet därigenom samt lösenordskydda domänen. Edited April 19, 2014 by Gretegron (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Om du är inloggad så ser du väl shoppen ändå? Logga ur och testa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gretegron Posted August 9, 2014 Author Share Posted August 9, 2014 Ja jag förstod sen att genom att lägga till min IP adress och shopen inställd på inaktiv så kommer jag åt den när jag arbetar med den. Förstod inte först att det var bara jag som kom åt den då, nybörjare och är lite trög på sånt här men tack för svar Per-Anders /Märet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts