presta-dyr Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Øv, Ewire er lukket. De skriver: "Ewire Danmark A/S er lukket d. 11 april. Flere informationer følger mandag d. 14. april." Så der røg en udmærket betalingsmåde for en webshop under opstart. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaj - CheapGear.dk Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Super ærgerligt. Virkelig en god løsning for nystartede som jeg selv gjorde brug af det første halve år. Undre mig lidt over det voldsomme underskud de har haft de sidste 2 år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Jeg er lidt "spændt" på, om jeg får de penge jeg har på min ewire konto. Fik udbetalt fra dem i onsdags, men alle indbetalinger fra denne uge, står hos dem. Heldigvis har størstedelen af mine kunder benyttet sig af Paypal den seneste tid. Det er så endnu et spark til mig om at få den aftale med Nets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Det var da utroligt! Jeg var selv i gang med at ville flytte til dem i ren protest over, at jeg skal igennem hele ansøgningsproceduren forfra (med nye ansøgningsgebyrer osv.) for min indløsningsaftale hos Nets fordi jeg har ændret selskabsform til ApS. Det er virkelig ærgerligt, for nu er der ikke andre spillere på markedet end Nets. Euroline tager jo heller ikke nye kunder ind, så der er jo reelt ikke nogen alternativer tilbage. Det er godt nok ærgerligt for alle os webshopejere :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homeshop.dk Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Det var da utroligt! Jeg var selv i gang med at ville flytte til dem i ren protest over, at jeg skal igennem hele ansøgningsproceduren forfra (med nye ansøgningsgebyrer osv.) for min indløsningsaftale hos Nets fordi jeg har ændret selskabsform til ApS. Det er virkelig ærgerligt, for nu er der ikke andre spillere på markedet end Nets. Euroline tager jo heller ikke nye kunder ind, så der er jo reelt ikke nogen alternativer tilbage. Det er godt nok ærgerligt for alle os webshopejere :-( Hej Ann Du behøver ikke betale for ny oprettelse eller andet hos nets du skal blot bede om omregistreringsblanket hvor du udfylder CVR bank info osv. og så har de det rettet inden for 14 dage Har selv gjort det både ved nets og euroline uden gebyrer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Hej Ann Du behøver ikke betale for ny oprettelse eller andet hos nets du skal blot bede om omregistreringsblanket hvor du udfylder CVR bank info osv. og så har de det rettet inden for 14 dage Har selv gjort det både ved nets og euroline uden gebyrer Hej Thomas Nu er jeg lidt off-topic. Men det er da rigtig interessant det, du skriver, for jeg diskuterede med deres kundeservice i ½ time, hvor de sagde jeg skulle igennem helt ny ansøgningsproces og vente 4-6 uger. Så blev jeg så træt, at jeg ikke fik gjort mere ved det. Men mit gamle firma kan så heller ikke blive lukket ned før det er på plads, hvilket min revisor gerne vil være færdig med. Hvordan får jeg fat i den blanket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Der er en lang tråd på Amino om Ewires lukning, hvor der er flere henvisninger til YourPay. Måske det var en mulighed? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Interessant med YourPay. Tror jeg smider en ansøgning af sted og får testet deres modul:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
toptunet Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Nu har jeg en bunke kunder, der så har bestilt hos mig, med ewire som betaling. Dvs. jeg har ikke trukket betalingen, men ewire har trukket betalingen på kundernes kort - hvordan står man lige med den så ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Nu har jeg en bunke kunder, der så har bestilt hos mig, med ewire som betaling. Dvs. jeg har ikke trukket betalingen, men ewire har trukket betalingen på kundernes kort - hvordan står man lige med den så ?? Følg debatten på Amino, som Kjeld linker til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ang. YourPay, så er jeg personligt ikke tryg ved dem, med henblik på, hvad de også skriver på Amino. Så jeg går turen til Nets og får ansøgt om en indløsningsaftale i dag. Jeg en ordre, der ikke er blevet sendt. Så vidt jeg har forstået, skal jeg sende den, da kunden netop har betalt og pengene er blevet reserveret på hendes konto. Jeg er så lidt i tvivl om, de vil komme tilbage til hende, nu jeg ikke kan capture dem, for så er det jo lidt dumt, at sende ordren. Gør mig ikke rigtig nogle forventninger om, at kunne få et svar fra ewire, der i øvrigt stadig ikke har givet nogle yderligere informationer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 I kan godt vinke farvel til pengene. 8 millioner kroner var shop-ejernes og de er long gone, thi Ewire havde mere end 8 millioner i underskud. Måske jeg er forudindtaget, men jeg HAR prøvet Ewire, Paypal og al den slags. Og I kan lige så godt bide i det sure æble og få en aftale med Nets. Alt andet lige giver Nets også mere street credit hos kunderne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 I kan godt vinke farvel til pengene. 8 millioner kroner var shop-ejernes og de er long gone, thi Ewire havde mere end 8 millioner i underskud. Måske jeg er forudindtaget, men jeg HAR prøvet Ewire, Paypal og al den slags. Og I kan lige så godt bide i det sure æble og få en aftale med Nets. Alt andet lige giver Nets også mere street credit hos kunderne. Det er nu ikke helt det beløb jeg har læst... - men jeg må indrømme, at jeg heller ikke følger det tæt, når jeg ikke bruger dem. Men når det er sagt: Jeg tror, mange er villige til at bruge Nets på trods af deres priser. Men det er simpelthen deres behandlings- og svartider, der ikke er acceptable. Jeg fik svar på en mail i dag - det var 8 uger efter jeg sendte den! Jeg har selvfølgelig ringet til dem i mellemtiden for svar (og det var så det svar, som Homeshop siger ikke passer mht. overdragelse, så nu skal jeg måske vente adskillige uger før de svarer på dét spørgsmål med mindre jeg ringer til dem igen og kan finde en medarbejder, der vil gå med til den løsning Homeshop har været igennem, men som de igen og igen fortæller mig ikke kan lade sig gøre). De har monopol, og det nyder de pt. alt for godt af - dét er min anke. Derfor er det kun godt, hvis der kommer et godt alternativ til Ewire igen, så folk kan få shops online uden at vente adskillige måneder (havde en kunde der ventede 3 måneder fra shoppen var totalt klar og åben til den blev gennemgået og godkendt hos Nets). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts