Jump to content

Lagerstyring i 1.5 vs. 1.4

colorrush

Recommended Posts

Jeg har en shop i Prestashop version 1.4.8.2 som har kørt i over et år.

Nu har jeg så lavet en anden shop, hvor jeg har brugt Prestashop version 1.5.6.2.

Jeg kan slet ikke finde rundt i lagerstyringen i den nye - kan det passe at det er lavet fundamentalt om fra 1.4 til 1.5?

I min 1.4 shop kan jeg gå ind på en vare og regulere antal, men det synes jeg ikke man kan i 1.5.

Og i 1.4 har jeg "Stock Movement" som jeg heller ikke synes jeg kan finde i 1.5?

Hvilke options vælger du under antal på den enkelte vare. 

Vil du bruge den avancerede lagerstyring, eller vil du styre hver enkelt vare selv.

Hvis du kun har én butim og eet lagersted, er den avancerede lagerstyring ikke nødvendig, efter min mening.

På min 1.4 shop kan jeg op- og nedregulere varer og vælge årsagen - se screenshot:

http://i.imgur.com/jJUngLe.jpg

Men i 1.5 ser det således ud:

http://i.imgur.com/sfta36F.jpg

Så jeg synes det er lidt forvirrende. Jeg har prøvet at aktivere avanceret lagerstyring, men det løste ikke problemet, og er som du selv nævner kun nødvendigt hvis der er mere end ét lagersted/butik.

I 1.5 kan jeg heller ikke finde det der i 1.4 hedder "Stock Movement" hvor man kan se lagerbevægelser for alle varer.

Det er korrekt, at det der var i 1.4. med at regulere op og ned er ændret i 1.5.

Her skal man selv lægge til eller trække fra.

Om man så er tilhænger af det ene eller det andet, er en smag sag.

Når du har aktiveret avanceret lagerstyring, og vil bruge den, så skal du oprette et lager.

Du har fået et nyt faneblad, der hedder lager til sidst.

Hvil du bruge det avancerede lagersystem, skal du på hver enkelt vare angive lagersted, og så skal du under antal vælge at bruge det avancerede lagersystem.

Så har du dine reguleringer op og ned i det avancerede lagersystem.