roelrutjes Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Hallo, Op mijn Prestashop (1.4.6.2) webshop kun je bij betaalmethodes kiezen uit: "betaling door overschrijving" of "betalen bij ophalen". Als een klant klikt op "betaling door overschrijving"" krijgt hij dezelfde ("order confirmation") -mail als wanneer hij klikt op "betalen bij ophalen". Dit heb ik geprobeerd aan te passen door bij tools - translations - email template vertalingen - core emials - de "test html" en "test txt" te verbouwen. Ik heb in beide tekstvakken een tekst geplakt die lijkt op die van de "order conformation", maar dan met de specifieke tekst voor de "zelf ophalen" klant. Daarna heb ik bij orders - statusses bij "contante betaling bij afhalen" de tekst: "Verstuur een email naar de klant als de order in deze status is gewijzigd" aangevinkt en bij "template" gekozen voor "test". Ondanks deze ingrepen krijgt de klant die voor "betalen bij ophalen" kiest toch de "order conformation"" -mail en niet de "test" -mail. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hallo, Op mijn Prestashop (1.4.6.2) webshop kun je bij betaalmethodes kiezen uit: "betaling door overschrijving" of "betalen bij ophalen". Als een klant klikt op "betaling door overschrijving"" krijgt hij dezelfde ("order confirmation") -mail als wanneer hij klikt op "betalen bij ophalen". Dit heb ik geprobeerd aan te passen door bij tools - translations - email template vertalingen - core emials - de "test html" en "test txt" te verbouwen. Ik heb in beide tekstvakken een tekst geplakt die lijkt op die van de "order conformation", maar dan met de specifieke tekst voor de "zelf ophalen" klant. Daarna heb ik bij orders - statusses bij "contante betaling bij afhalen" de tekst: "Verstuur een email naar de klant als de order in deze status is gewijzigd" aangevinkt en bij "template" gekozen voor "test". Ondanks deze ingrepen krijgt de klant die voor "betalen bij ophalen" kiest toch de "order conformation"" -mail en niet de "test" -mail. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Dit is enkel te vermijden door de ValidateOrder functie van de PaymentModule class aan te passen of te vervangen middels een override. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts