Jump to content

Moduloversættelser flyttes ikke med

Squazz

Recommended Posts

Jeg håber ikke dette har været oppe før, jeg kunne i hvert fald ikke finde det.

PrestaShop version: 1.5.6.2

Jeg har i default temaet lavet en række oversættelser på moduler der blev vist på frontend. Nu har jeg så fået mig et nyt tema, og da jeg forsøer at flytte oversættelserne over via "kopier" funktionen under "oversættelser" sker der ikke noget med modulet. Jeg har også prøvet at kopiere sprogfilen over manuel gennem FileZilla, men uden at det har hjulpet.

Ligger disse moduloversættelser et andet sted så jeg skal kopiere dem fra et andet sted? Eller hvad kan gøre at oversættelsen ikke flyttes med over til det nye tema? Umiddelbart ville det være irriterende at skulle oversætte det hele igen forfra ;)

Jeg har sikret mig at modulet er fuldt ud oversat, så sprogfilen skulle gerne være komplet?

Det specifikke modul jeg især har lagt mærke til problemerne ved er modulet "referralprogram" som under oversættelserne hedder "program". Modulet er i seneste version 1.5.5 og er udviklet af PrestaShop.

Sidespørgsmål: Hvis jeg får lavet en del oversættelser, er der så et sted jeg kan uploade dem så I andre også kan få god brug af dem?

Moduloversættelserne findes som udgangspunkt sammen med selve modulet, men kan også findes under themes. F.eks. themes/default/modules.

/Kjeld

Hvis det var oversat i selve modulet, burde det vel virke for alle temaer?

Det kan godt ske det er mig der ikke kan finde det så, men jeg synes ikke jeg kan finde oversættelsen i nogen af temafolderne heller? :/ Men burde de ikke også blive kopieret med når man kopierer fra et tema til et andet?

Eller, jeg fandt modulet "refferalprogram" under modules, og der var en translationsfil i den. Men det hjalp ikke noget at flytte den over :/

Edited by Squazz (see edit history)

Prøv at kontakte udvikleren af dit theme. Jeg har oplevet, at et theme ikke kunne oversættes pga. fejl. Måske er det derfor.

Det er dette thema jeg bruger: http://www.prestashop.com/forums/topic/236264-free-theme-niceclean-customizable-default-theme-skin-updated-0608/ som egentligt bare er en ændring af CSS værdierne. Så kan ikke se hvordan det skulle have indvirkning på det.

Men prøver da at smide udvikleren en besked ;)

Nu er det jo ikke altid kun css ændringer i et theme, der kan være lavet ændringer til mange template filer og moduler også. Det ved jeg ikke, om der er i dit theme. Men som eksempel kan jeg nævne, at jeg på en kundes shop havde installeret et theme, der havde en fejl, så man blev logget ud, når man brugte søgefunktionen i kombination med kundegrupper til B2B.

Det tog pænt mange timer at finde ud, at det var der fejlen lå;-)

Nu er det jo ikke altid kun css ændringer i et theme, der kan være lavet ændringer til mange template filer og moduler også. Det ved jeg ikke, om der er i dit theme. Men som eksempel kan jeg nævne, at jeg på en kundes shop havde installeret et theme, der havde en fejl, så man blev logget ud, når man brugte søgefunktionen i kombination med kundegrupper til B2B.

Det tog pænt mange timer at finde ud, at det var der fejlen lå;-)

Jeg ved godt det ikke altid kun er CSS ændringer, men det er det i dette tilfælde da det eneste du ændrer er CSS filerne, og ellers siger til temaet at den skal hente de filer fra default som den ikke selv har

Jeg prøver såmænd bare at hjælpe - som sagt ved jeg jo ikke, hvordan dit theme er opbygget, da jeg ikke kender det og ikke har kigget på det.

Det er også helt i orden, det var ikke for at virke irriteret :)

Det var bare for at pointere at jeg er ret sikker på at det ikke er temaet der gør det, selvom alt andet virker mærkeligt :P For som udvikleren skriver på det link jeg sendte, så er det eneste der er ændret header.tpl og css filerne