SaLiC Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 PS v. 1.5.2.0 Jeg har fra enkelte kunder fået oplyst at de får en fejl når de forsøger at registrere sig. Jeg har ikke selv kunnet rekonstruere den endnu.. De får en error at SIRET nr er forkert. Hvad er det? er det tlf nr eller?? En anden har også nævnt APE error, det ved jeg heller ikke hvad dækker over. // Sara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 SIRET nr er Fransk og er det samme som det danske moms nr. kunne tænkes du har sat dette til at være obligatorisk... under moms nr validering... hvis du bruger dette modul. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Mange tak, jeg fandt aldrig frem til fejlen, bruger ikke det modul du nævner. Men har ikke hørt den fejl nævnt igen så satser på det bare var en enkelt svipser eller 2... Link to comment Share on other sites More sharing options...
R. Svinding Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Jeg ved ikke om du fandt svaret på dette - men faldt lige over tråden i andre sammenhænge. APE og SIRET er ligesom vores "CVR" nummer - men bare til hhv. Spanien og Frankrig. Prestashop er "født" med disse 2 felter når man aktiverer B2B funtionen - men det er IKKE styret ud fra hvilket land man er i - hvilket er lidt tosset. Mange gange så omdøbes teksterne i front-end til f.eks. CVR og SE - men hvis man ikke omdøber selve feltet... så står det "gamle" navn der ved fejlindtastninger. f.eks. "siret er ugyldigt". Ofte fordi der ikke er indtastet det rigtige antal cifre. SIRET er 14 og APE er 5 så vidt jeg husker. Dette skal selvfølgelig også ændres HVIS du vil bruge felterne. Ellers kan de slås fra som obligatorisk og fjernes helt fra din template Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Ok, mange tak Ved du hvordan/hvor jeg fjerner det i en template? Link to comment Share on other sites More sharing options...
R. Svinding Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Jeps ) I authentification.tpl (i din tema-mappe) der finder du bare linjerne med de felter du ikke vil have vist og kommenterer dem med <!-- --> Eksempel - her er det password der ikke vises: <!--<div class="required password form-group"> <label for="passwd">{l s='Password'} <sup>*</sup></label> <input type="password" class="is_required validate form-control" data-validate="isPasswd" name="passwd" id="passwd" /> <span class="form_info">{l s='(Five characters minimum)'}</span> </div>--> HUSK at sikre du ikke fjerne obligatoriske felter (som Password)... så får du naturligvis et problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Tak, men de er ikke synlige. problemet er nærmere at nogle gange synes shoppen at de oplysninger mangler. som om de af og til popper op som obligatoriske felter uden man kan se dem, ret mystisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stweet Posted December 1, 2017 Share Posted December 1, 2017 Nogen der ved hvordan man erstatter det med CVR i 1.7 ? -Tænker på validering " SIRET nr er forkert." Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejberg65 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 On 12/1/2017 at 8:44 PM, stweet said: Nogen der ved hvordan man erstatter det med CVR i 1.7 ? -Tænker på validering " SIRET nr er forkert." International - oversætter Ændre oversættelser Backoffice oversættelser - sprog = dansk - tryk TILPAS hvorefter du søger "SIRET Nummer" og skifter det ude med " CVR Nummer" og husk at gem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 SIRET er fransk CVR og det er 12 cifre så det hjælper ikke at oversætte for der er validering på antal cifre. Dette indlæg er i øvrigt 6 år gammelt så der er nok ikke nogen der kan bruge svaret nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts