skinordic Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Hej jeg har brugt funktionen "deaktiver din butik" hvilke fungerer fint. Når jeg trykker på hent min ip adresse og trykker gem bliver siden igen synlig for alle - selv om den stadig er deaktiveret er der nogle der kan hjælper Jesper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Har du et link, så det kan konstateres. Den burde kun være synlig for dig selv = din IP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 siden hedder www.rulleskisport.dk siden er pt deaktiveret, og jeg har tilføjet min Ip - men stadig synlig for alle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ja, det har du ret i. Det ligner et købt theme. Hvad sker der hvis du slår over på standard theme? Det kunne jo være en fejl i themet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Det har jeg prøvet, det er samme problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 (edited) Hvilken version? Det virker i 1.5.6.2 og nedefter så vidt jeg har konstateret Glem ovenstående - siden er offline hos mig Edited March 4, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 jeg bruge 1.5.6.2 siden har jeg deaktiveret uden at indsætte en ip adresse - jeg ønsker den ikke offentligt på nuværende tidspunkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Men siden er jo så også deaktiveret, så hvad er problemet? Når du indsætter din IP er det jo netop for at du - og ingen andre kan se siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Det er jo det der er hele problemet og som beskrevet ovenfor. når jeg indsætter en ip så kan alle se siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Når du indsætter en IP (det er så din egen IP), kan du se siden - ikke andre. Jeg forstår stadig ikke dit problem, med mindre, du har prøvet at indsætte din IP, har tilgået siden fra en anden IP og kan se siden, har bedt familie/venner at tilgå siden, når shoppen er lukket og de kan se siden, på trods af, at den er lukket??? Jeg ser som sagt siden som lukket - har tjekket igen lige nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 butikken er deaktiveret uden en IP, for jeg ønsker den ikke offentligt endnu - dvs. jeg kan heller ikke selv se den. Når jeg bruger funktionen "tilføj IP" og trykker gem kan jeg se siden - men det kan alle andre også.(selvom butikken står som deaktiveret) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jeg har prøvet, jf. tråd nr. 4, og jeg kunne se siden på det tidspunkt. Det kan jeg ikke nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 Der er fordi jeg ikke har sat en ip adresse ind - jeg kan heller ikke se den skal jeg selv se den og indsætter en ip - kan alle andre også se den (det må jeg gøre når jeg skal se rettelser) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 En tanke: Kan det være den måde du har formatteret din IP adresse på som giver problemet? Jeg går ud fra at det er din udvendige IP adresse du angiver. Indeholder din IP adresse 0'er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 den ip jeg angiver er den der kommer frem når jeg trykker "tilføj IP adresse" den hedder 130.185.133.123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Der er andre der har samme problem: http://www.prestashop.com/forums/topic/284290-maintenance-mode-not-working/ Men det er da underligt, jeg har som sagt lige installeret en version 1.5.6.2 og her virker det fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jeg tror det er en gal IP adresse. Mit gæt er, at det er adressen på det interne net din host udbyder bruger. Prøv at gå ind i f.eks. http://myip.dk og se om den adresse du ser der er den samme. Hvis ikke, så brug den adresse du får fra myip.dk. Mit gæt er at det vil virke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 den ip der kommer frem når jeg tjekker myip.dk er ikke den samme som den der kommer når jeg trykker indsæt min ip men den ip fra myip.dk virker ikke - jeg kan ikke se min side :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 den ip der kommer frem når jeg tjekker myip.dk er ikke den samme som den der kommer når jeg trykker indsæt min ip men den ip fra myip.dk virker ikke - jeg kan ikke se min side :-( Jeg har et bud på hvad der går galt. Der er ikke noget galt med Prestashop, men din host udbyder ændrer på IP adresserne. Noget tyder på, at alle som ser din shop, kommer ind fra adresse 130.185.133.123. Derfor virker det som om den er åben for alle, selv om den set fra Prestashop kun er åben for en adresse. Spørgsmål: Hvorfor gør hostudbyderen det? Svar: Der er en eller anden form for aktiv netværksenhed imellem Prestashop og kunderne, f.eks. en firewall, en proxy server, en cache server eller andet. Løsning: Du må have fat i Powerhosting, og bede dem om at ændre setuppet. Som det er nu, kommer det aldrig til at virke. Desuden vil du se den samme IP adresse på alle dine kunder, hvilket du i det lange løb næppe kan være tjent med. Det skævvrider din Google Analytics, og giver en masse andet bøvl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Lidt mere diagnose: Det kan være din opkobling hjemmefra som er problemet. Har din PC en offentlig eller en privat IP adresse? Hvis du har en privat IP adresse (en som starter med 10, 192 eller lign.) virker det ikke. Mange af udbyderne af mobile datatjenester giver dig en privat adresse, og så er du på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skinordic Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Tak for hjælpen det viste sig som du skrev, at være en IP opsætning hos powerhosting den var gal med - det er nu fixet igen tak for hjælpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts