nobynator Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Hej, Någon som har en prisjakt modul till Prestashop 1.5.6? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Hej, Någon som har en prisjakt modul till Prestashop 1.5.6? Undrar samma sak. Eller rättare sagt. Någon som vet hur man skapar en prisfil? Antar att dom menar en CSV-fil? Pricerunner skannar ju av hela hemsidan varje natt 00.01. Så enkelt där. Men Prisjakt måste ha en prisfil. Tackar för svar. MVH Mattias G Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 (edited) ? Edited December 1, 2014 by MacRoy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Pirsjakt hanterar även XML-filer och jag använder samma feed (prisfil) som jag har för Google Merchant (Shoppning, remarketing osv). Ett tips på en bra modul är denna (fungerar även för 1.6). Det enda är att den är något begränsad gällande REA-funktioner och liknande, men det spelar ingen roll när det gäller Prisjakt iaf. Tänk på att formateringen av å, ä och ö kan vara knas i vissa fält - så använd CDATA för att lösa detta. Exempel: <description><![CDATA[{description}]]></description> Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Tack för tipset. Laddade ner modulen, men gick ej att få in. Försökte lägga in den manuellt via ftp. Men fick inte upp den ändå. Jag kör 1.6.0.6. Vet ej om det är problemet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Kanske laddade hem en äldre version av modulen? Jag kör 1.6.0.8 och har inte några problem. Har bifogat den version av modulen som jag använder. Vet inte iofs om man får lägga upp den så, men isf får en moderator dra mig i örat.prestacenterxmlexportfree1241.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Konstigt detta. Får det ej att fungera. Står att den installeras. Men dyker inte upp bland modulerna. Får dyka vidare i läget. Tack för den uppdaterade filen Tomped. //Mattias G Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Hej! Se till att packa upp filen och kolla så att det inte finns två kataloger med samma namn. Det skall bara vara en katalog. Packa då om den (Zippa den) sen kan du installera! Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Hej. Ja, det är många filer och mappar i den upp-packade filen. Se bifogad bild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts