asjoli Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jag har en order mitt ibland alla andra ordrar som jag vill ta bort.Det är en testorder som jag gjorde när min andra testmiljö strulade.Hur gör man?Jag vill inte sopa rent hela databasen...Åsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Normalt kan du inte ta bort order i butiken. Om du gör följande ändring så får du en radera-knapp i orderlistan:Öppna filen admin/tabs/AdminOrders.phpefter:$this->colorOnBackground = true;lägg till:$this->delete = true; Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Tackar! Funkar ypperligt.Sen är det bara att ta bort den koden när man har tagit bort ordern? För egentligen vill jag inte kunna ta bort ordrar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Japp, då kan du ju vara säker på att du inte tar bort någon order av misstag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cronberg Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 (edited) Hur gör man i ver 1.5.2? Svar: FILE: WEB_ROOT/controllers/admin/AdminOrdersController.php public function __construct() { $this->table = 'order'; $this->className = 'order'; $this->lang = false; $this->addRowAction('view'); $this->addRowAction('delete'); $this->explicitSelect = true; NOTE the $this->addRowAction('delete'); is added to the constructor Edited February 12, 2013 by cronberg (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Bra att du delade med dig, det är nog många som undrat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Intressant! Finns det andra små partytrix som man kan göra på ett enkelt sätt? Att kunna ändra fraktfirma och betalsätt utan att behöva gå in i databasen skulle underlätta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts