lovejoys Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hej. jeg bruger version 1.5.6.2 og jeg har det problem at jeg ikke kan aktivere SSL på shoppen. Når jeg klikker på -- Klik venligst her for at bruge https i din shop i admin delen , så bliver siden bare indlæst igen og der er ikke aktiveret noget som helst, så jeg kan ikke få SSL på shoppen. Er der nogen herinde der har en løsning på dette problem. Venlig hilsen Flemming Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Har du SSL hos din udbyder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaj - CheapGear.dk Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Og hvis du har gyldigt SSL, så prøv lige at tage kontakt til din udbyder, og hør om de mangler at aktivere et eller andet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 20, 2014 Share Posted February 20, 2014 (edited) SLL er noget fanden har skabt, jeg har selv prøvet at bruge det på vores shop uden nogen succes, kræver selvfølgelig du har aktiveret en gyldig licens på din host. og har dedikeret IP men helt ærlig hvis du ikke har noget meget vigtigt at bruge det til. (betaling direkte) så lad være. det giver en masse problemer og kan skabe mere utrykhed end trykhed hos kunden når der feks i browser viser fejl...i SLL Aupino Edited February 20, 2014 by Aupino (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Jeg antager at du har et gyldigt SSL certifikat installeret fra en godkendt (ikke selv signerende) udbyder. Hvis ikke, må du sige til, så skal du få opskriften på hvordan man laver en SSL installation - kan godt følge Aupino i at den procedure en opfundet i helvede, men når man har prøvet er det ikke så svært. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 ...men helt ærlig hvis du ikke har noget meget vigtigt at bruge det til. (betaling direkte) så lad være. det giver en masse problemer og kan skabe mere utrykhed end trykhed hos kunden når der feks i browser viser fejl...i SLL Aupino Nej og Ja. Ja det giver utryghed hvis det er lavet forkert, og der kommer røde hængelåse osv. Det duer selvfølgelig ikke. Nej, hvis man f.eks. vil have e-handels mærket på shoppen, SKAL man dokumentere at man håndtere kundeoplysninger sikkert - så her skal checkout være SSL beskyttet. Jeg er enig i, at SSL er en bøvlet omgang at få til at virke, men når det er lavet rigtigt, giver det faktisk den nødvendige beskyttelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 (edited) Nej og Ja. Ja det giver utryghed hvis det er lavet forkert, og der kommer røde hængelåse osv. Det duer selvfølgelig ikke. Nej, hvis man f.eks. vil have e-handels mærket på shoppen, SKAL man dokumentere at man håndtere kundeoplysninger sikkert - så her skal checkout være SSL beskyttet. Jeg er enig i, at SSL er en bøvlet omgang at få til at virke, men når det er lavet rigtigt, giver det faktisk den nødvendige beskyttelse. Checkout er som standard SSL fordi hele betalingsprocessen kører gennem en betalingsgateway (på deres server). Det er kun nødvendigt at have SSL på shoppen, hvis man vil afvikle betalingen direkte i shoppen, og det er vist de færreste der gør det nu om stunder? Jeg har 5-6 kunder der er e-mærket. Ingen af dem bruger SSL Edited March 1, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Checkout er som standard SSL fordi hele betalingsprocessen kører gennem en betalingsgateway (på deres server). Det er kun nødvendigt at have SSL på shoppen, hvis man vil afvikle betalingen direkte i shoppen, og det er vist de færreste der gør det nu om stunder? Jeg har 5-6 kunder der er e-mærket. Ingen af dem bruger SSL Man skal dokumentere at man behandler kundeinformationer fortroligt. Det er lettere at gøre, hvis man også kan henvise til, at transporten af brugerdata er fortrolig. Det er selvfølgelig et fortolkningsspørgsmål, så hvis e-mærket fortolker, at man ikke behøver kryptering af brugerdata, så er det jo deres valg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts