Jump to content

Installatie stopt bij stap 3

Recommended Posts

Ik heb prestashop geupload naar mijn ISP (nieuwste versie). Ik start de install (heb al een database aangemaakt). Kies Engels, heb alle rechten goed gezet zodat overal groene vinken verschijnen, vul de gegevens in van de database, geeft een vink, vul e-mail adres in, bij verzenden krijg ik een vink te zien. Alles is dus OK. Nu klik ik op next. Er gebeurt helemaal niets. Ik ga NIET door naar stap 4. Iemand enig idee hoe dit kan?

Het is vreemd, want ik heb bij dezelfde ISP al een prestashop draaien. Wil deze omzetten naar een ander domein( die ik ook bij dezelfde ISP heb. Alleen is de vorige prestashop versie 1.2.3. Ik weet nog dat ik hier hetzelfde probleem heb gehad. Alleen weet ik niet meer hoe ik toen wel een stap verder ben gekomen. Heel erg frustrerend dat het nu niet lukt. het lijkt net alsof de back knop ook oplicht als ik op de next knop klik. In de firebug plug-in zie ik ook niets gebeuren. Alleen de regel met de tekst body licht steeds even op als ik op next klik. Verder gebeurt er niets. Nog suggesties?

• 4 weeks later...

Ik ben er zelf achter gekomen. Ik heb een nieuwe database aangemaakt met een korte naam. Tevens een nieuwe sql user aangemaakt die rechten heeft op de database. Hier ook gekozen voor een korte naam met een ander wachtwoord dat ik zelf bedacht heb en niet automatisch gegenereerd is. Daarna werkt het.