mpeg69 Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hejsa, Jeg oplever ret lange svartider på min PrestaShop løsning og kan ikke finde ud af hvad det er... jeg håber på lidt hjælp herfra. Min hosting udbyder siger at Serveren ikke er problemet men i stedet min shop. Han henviste til disse statistikker: http://www.webpagetest.org/result/140113_E6_RKE/1/details/ http://tools.pingdom.com/fpt/#!/dIxL0J/haisler.dk (Se også attachment) Jeg kan se at der er en voldsom "ventetid" når sitet tilgås.. nogen der har input til det? På forhånd mange tak. Mvh. Morten /haisler.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anuj Sharma Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 (edited) 0 Edited January 16, 2014 by Anuj Sharma (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hvor er du hostet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hvor er du hostet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Hej .. er hostet hos meebox på et af deres pro-hoteller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Du er vel ikke ramt af det samme som i den anden tråd der er gang i nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 hmmm.. kunne da godt være jeg liiiige skulle se mine index.php filer igennem !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Hmm... synes ikke lige jeg kan se at det er tilfældet.. har checket mini .php filer der er ændret for nyligt.. og der fandt jeg ikke noget :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Prøv lige at aktivere default theme og test din side med http://tools.pingdom.com igen. Jeg mistænker også umiddelbart dit theme - og jeg tror bestemt ikke, du er hacket, for hackere er sjældent så "rare" at det blot gør din side langsom - de lægger den ned eller peger alle links til andre sider :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Hejsa... Tak for dit bud, men desværre var der samme problem med "Default theme". Se vedhæftede... :-( /Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 (edited) Har til tider også en meget lang svartid fra mit meebox pro hotel. og det er den største enkelt synder for mit site.. Er også det som pagespeed insights test siger der er vigtigst at forbedre.. Men det kan vi jo ikke... må så sige at det hjalp lidt med svartiden da jeg tilkøbte egen IP på sitet... hvorfor ved jeg ikke... men det blev kun tilkøbt fordi jeg have voldsomme problemer med at den delte ip blev blacklistet hos diverse mailudbydere hele tiden.. og igen.. så at meebox ikke har problemer med sikkerheden er ikke helt rigtig. Aupino Edited January 17, 2014 by Aupino (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meebox Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Hej Morten (mpeg69),Jeg kan se i vores system at den server du ligger på kører med utrolig lav belastning og det samme gør sig gældende for databasen. Du belaster derudover slet ikke webhotellet og der er en masse tilgængelige ressourcer som du ikke gør brug af (både CPU og Ram). Til sidst kan jeg nævne at andre websites, der ligger på samme server dom dit, performer helt fint.Som vores support-medarbejdere også har konkluderet kan vi blot meddele at problemet ikke ligger hos os. Jeg håber selvfølgelig på at du får løst problemet hurtigst muligt. Hvis du har spørgsmål eller lignende, som du tror at vi kan være behjælpelig med, så må du endelig kontakte vores support-team: http://meebox.net/da/support/Du må have en go' dag! :-)MvhCasper AckermannCommunity manager, Meebox.net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Hej igen, Jeg har forsøgt lidt forskellige ting på sitet (www.haisler.dk)... men intet har løst performance problemet :-( .. der er stadig en laaaang ventetid... Er der nogen der kan fortælle mig hvordan den optimale Cache indstilling er for et Prestashop site på en Meebox Pro Server? Jeg har følgende:- Enabled Varnish Cache - Enabled Smarty - Enabled CCC (Inklusive Apache) - Enabled FS Cache På forhånd tak. Mvh. Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Hvad står Skabelon cache til? Den skal stå til Genoversæt skabeloner, hvis filerne er blevet opdateret. Jeg har disablet Varnish Cache i Cpanelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Hvad står Skabelon cache til? Den skal stå til Genoversæt skabeloner, hvis filerne er blevet opdateret. Jeg har disablet Varnish Cache i Cpanelet. Tak for det... Den stod til "Genoversæt aldrig..." men det er ændret nu... mener egentligt også at jeg havde prøvet det tidligere... Prøver lige at slå Varnish Cache fra også... og ser om det ændrer noget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Det har desværre ikke ændret noget :-( .. andre forslag ? .. På forhånd tak. /Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Prøv en optimeze af dine tabeller via mysqladmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Prøv en optimeze af dine tabeller via mysqladmin. Hej pertho.. tak for dit bud.. desværre hjalp det heller ikke noget... det er iøvrigt ikke kun når jeg går på forsiden, men også en underside, produktside, m.v. (eks.: http://haisler.dk/tasker/297-isabella-stor-skindtaske.html) Se evt. http://tools.pingdom.com/fpt/#!/c3a4KV/http://haisler.dk/tasker/297-isabella-stor-skindtaske.html Takker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 (edited) Tilbage efter ferie.... Du har helt klart nogle issues på din side. Hvordan er shoppen installeret/sat op? Er det en ren installation eller en opgradering? Der er nogle redirects der tager rigtig lang tid på din side, og der er noget der er sat forkert op. Hvis jeg tilgår denne side uden www: http://haisler.dk/torklaeder/289-erica-toerklaede-med-blomster.html loader den pænt langsomt, men sætter jeg www foran, ender jeg på en 404-side. Denne tager også lang tid om at dukke op. Har du sat siden til at bruge canonical URL under Præferencer - SEO & URLs "Videresend automatisk til kanonisk URL" ? Hvis ikke, skal du slå dette til. Du kan også tjekke indstillinger for "Smartcache til CSS". De bør stå til Brug CCC til CSS (hvis dit theme understøtter dette). Edited February 7, 2014 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mpeg69 Posted February 8, 2014 Author Share Posted February 8, 2014 Tilbage efter ferie.... Du har helt klart nogle issues på din side. Hvordan er shoppen installeret/sat op? Er det en ren installation eller en opgradering? Der er nogle redirects der tager rigtig lang tid på din side, og der er noget der er sat forkert op. Hvis jeg tilgår denne side uden www: http://haisler.dk/torklaeder/289-erica-toerklaede-med-blomster.html loader den pænt langsomt, men sætter jeg www foran, ender jeg på en 404-side. Denne tager også lang tid om at dukke op. Har du sat siden til at bruge canonical URL under Præferencer - SEO & URLs "Videresend automatisk til kanonisk URL" ? Hvis ikke, skal du slå dette til. Du kan også tjekke indstillinger for "Smartcache til CSS". De bør stå til Brug CCC til CSS (hvis dit theme understøtter dette). Hej, Tak for dit input... Shoppen er installeret. "Videresend automatisk til kanonisk URL" er sat til "Ja" Der er sat ja i "Brug CCC til CSS" .. men det bekymrer mig da lidt at man ikke kan gå på siderne med "www" foran.. er det mon noget der skal sættes op andet sted ?? Mvh. Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Din side loader da fint nu. 0,71sek svartid. vedr www må du have sat noget forkert op i enden dns eller i bo Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts