Runge1980 Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 (edited) Mangler lidt hjælp til centrering af mit baggrunds billede til vores nye webshop. På den computer jeg arbejder fra står billedetsom det skal, men prøver jeg og se siden fra andre maskiner, er det forskudt.Så skal have det til at centrere på siden, så det passer til til de skærmopløsninger de besøgende har.Det skal være sådan at der er skygge effekt langs kanterne i højre og venstre side, så det ser ud som om der er afstand fra siden ned mod baggrunden.Har rodet lidt i global.css, men det er ikke lykkes at centrer billedet.www.techstore.dk.linux54.unoeuro-server.comHer kan vores nye webshop vi arbejder på ses.Hilsen. Lasse Edited February 10, 2014 by Runge1980 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runge1980 Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Fik hjælp i det engelske forum.......... #page {background: #FFF;box-shadow: 0px 0px 20px #888;padding: 10px;background: #FFF;} Tilføjes under global.css Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoppe75 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 (edited) Hej Runge jeg kan se du har betalings logo nederst og for oven hvor har du sat det ind henne jeg bruger samme support som dig zopim.com jeg kan ikke få det til at virke den code skal ind i hed mener jeg ved bare ikke lige hvor jeg finder den fil ang cookies du har hvordan får man det jeg har set der er mange der køre med det på shoppen :-) kh Claes Hoppe Glade-Dyr.DK Edited January 24, 2014 by Hoppe75 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runge1980 Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Hej Runge jeg kan se du har betalings logo nederst og for oven hvor har du sat det ind henne jeg bruger samme support som dig zopim.com jeg kan ikke få det til at virke den code skal ind i hed mener jeg ved bare ikke lige hvor jeg finder den fil ang cookies du har hvordan får man det jeg har set der er mange der køre med det på shoppen :-) kh Claes Hoppe Glade-Dyr.DK Hej Hoppe75 Ikke lige helt med i nogle af spørgsmålene... men svarer lidt efter hvad jeg tror du efterlyser ;-) 1) betalings logoerne øverst er faktisk bare et billede jeg har lavet i Photoshop som png fil og lagt ind i headeren. billedet er 280 x 30 px. Billedet er lagt ind i mappen: /public_html/themes/default/img Derefter skal du ind i: /public_html/themes/default/css/global.css gå ned til linje 547 ca. her finder du header delen. her skal du have flg. stående: /* ************************************************************************************************ HEADER ************************************************************************************************ */ #header {position:relative; background: url(../img/navnet på dit billede.jpg) no-repeat center} #header_logo { position: absolute; top: 8px; z-index: 1; } #header_right { position:relative; float: right } kan være du skal rette lidt på top:8px; for at få det til at passe. så ændre px værdien lidt og se hvad der sker. 2) det nederste betalingskort logoer i footeren er lagt ind ved hjælp af et modul. kan hentes her og er gratis.http://www.prestashop.com/forums/topic/217702-module-block-advertising-multiple-v0101/ 3) vedr. zopim. hvis du har hentet modulet til prestashop, skal du indtaste dit zopim id i boxen til højre for texten settings når du går ind under konfig på dette modul. og dit zopim id finder du på din zopim konto under widget => Embed widget. og ser ud som dette ex. Her er dit id placeret. Og det er det med rød. <!--Start of Zopim Live Chat Script--> <script type="text/javascript"> window.$zopim||(function(d,s){var z=$zopim=function©{z._.push©},$=z.s= d.createElement(s),e=d.getElementsByTagName(s)[0];z.set=function(o){z.set. _.push(o)};z._=[];z.set._=[];$.async=!0;$.setAttribute('charset','utf-8'); $.src='//v2.zopim.com/?Ls3s2zqg6mTq4laFyAfVeLkTVnK5YPHn';z.t=+new Date;$. type='text/javascript';e.parentNode.insertBefore($,e)})(document,'script'); </script> <!--End of Zopim Live Chat Script--> 4) det er eu cookie loven der er trådt i kraft, hvilket vil sige det er lovpligtigt at have denne Du kan finde et gratis modul ( det samme jeg bruger ) her: http://mypresta.eu/modules/front-office-features/european-union-cookie-law.html Håber det hjalp lidt ;-) Hilsen Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts