Jump to content

[Løst] Temaer - Dansk sprog?

MsDumstrei

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Hvordan får man oversat de forskellige elementer i et engelsk-sproget tema?

Jeg står lige nu, og er ved at købe et tema til min webshop, men kan se at det ikke indeholder dansk som sprog, og hvad jeg kan forstå på andre, så er det ikke bare lige til at få det hele ændret til dansk.

Er der nogen som har nogle gode råd, eller decideret, vejledninger eller lignende?

Mvh Michael Dumstrei

Edited by MsDumstrei (see edit history)

Man skal altid selv oversætte de ting, der ligger ud over standard PrestaShop, når man køber et theme. Dette bør ikke være noget problem (ud over at gøre det selvfølgelig). Du skal også kopiere sproget fra dansk - default theme til dansk - ditnyetheme, så får du langt de fleste ting oversat i selve shoppen. Dette gøres i Back Office under Lokalisering - Oversættelser (eller Localization - Translations) nederst på siden.

Herudover vil der være oversættelser til de moduler, der følger med dit theme, hvor nogle kun er oversættelse af funktioner i back office, som måske ikke er så vigtige, mens andre bliver vist i shoppen for dine kunder. Dette gøres samme sted som ovenstående, men øverst på siden, hvor man kan vælge "Translations of installed modules" og dernæst dit theme.

Tingene kan være navngivet lidt anderledes, det afhænger af din version.

I øvrigt kan jeg anbefale dig at bruge søgefunktionen her på forum når du støder på problemer - der kan du finde rigtig meget hjælp. Rigtig mange spørgsmål du vil have som nystartet er allerede besvaret tidligere. Det er også en rigtig god ide at sætte sig ind i, hvordan man laver backup af både shopfiler og database, så man kan "rulle tilbage", hvis man får lavet noget forkert. Dette kan du også finde beskrevet i tidligere indlæg og i et indlæg, jeg har skrevet her (dog skrevet til en ældre shopversion, men princippet er det samme).

• Like 1