props Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Na stronach z regulaminem w wielu sklepach widziałem podobny wpis: "Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu." Czy ktoś (najlepiej prawnik) może powiedzieć, czy to ma sens i faktycznie zabezpiecza sprzedającego przed "organizacjami konsumenckimi" i płaceniem haraczu za znalezioną "klauzulę abuzywną", czy też jest to tylko nic nie znaczący wpis mający na celu samouspokojenie sprzedawcy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vekia Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 nie jestem prawnikiem, ale dla mnie to przesada "możemy cię oszukiwać i działać niezgodnie z prawem, ale jak się kapniesz, to przestaniemy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
props Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Jest w tym sporo racji, ale z drugiej strony jak mały sklepik, którego nie stać na wybulenie 500 ma się upewnić, że jego wypociny nie podpadają pod jedną z 5.500 klauzul? nie jestem prawnikiem, ale dla mnie to przesada "możemy cię oszukiwać i działać niezgodnie z prawem, ale jak się kapniesz, to przestaniemy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
vekia Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 założenia są proste, prawo jest takie samo dla wszystkich, niezależnie od tego czy jest to wielka korporacja, czy jednoosobowa DG. niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...