Carltonn Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Hej allaÄr det möjligt att flytta hela shopen från en domän till en annan utan att det blir för mycket problem?Önskescenariot: 1 Ladda ner via ftp till min hårddisk 2 Ladda upp via ftp till nya domänenFunkar det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Borde funka alldeles utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carltonn Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Jag gör ett test så får vi se vad som händer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Glöm inte databasen bara ifall det är skilda servrar för domänerna och localhost som gäller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carltonn Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Det uppstod en massa problem så jag struntade i det och starta på ny kula.Varför blir det svarta kanter på bilderna i 1.2.4 plus att vissa färger blir inverterade?Är det någon som har en lösning på detta?Jag hittade en i det engelska forumet där man skulle ladda ner en fil och skicka över den via ftp för att till sist generera nya bilder men det funkade inte. Fick 11 error där det stod att det inte gick att skriva eller liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minh Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 För att migrera till annan host/server:http://www.prestashop.com/forums/viewthread/17724/help_installation___upgrade/moving__migrating_prestashop_to_a_new_hostFunkar jättebra!Inga svarta kanter eller inverterade färger i min 1.2.4. Kanske är det tema du kör i kombination med den browser du använder??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minh Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 För svarta kanter, kolla här:http://www.prestashop.com/forums/viewthread/12276/svenska/bildens_bakgrund_r_svart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carltonn Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 Svarta kanterna är löst och flytten lägger jag ner, det tillkom en del som bara gjorde mig trött! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts