Jump to content

Product afbeelding wordt niet weergeven

Ewoud

Recommended Posts

Hallo mensen,

Onlangs een bedrijfje opgezet en nu bezig met opzetten,

Alles gaat goed maar plotseling kreeg ik mijn product afbeeldingen niet meer te zien op mijn webpagina, terwijl hij het wel gedaan heeft,

heb bij voorkeuren/afbeeldingen alle vinkjes aan staan, een foto van verschillende formaten geprobeerd van slecht een paar kb in verschillende formaten,

Na het lezen van de fora ook (tijdelijk) alle mappen op 777 gezet maar nog steeds zou volgens prestashop het plaatje online moeten staan (dekking bij product/afbeelding klopt, en plaatje wordt ook bij productlijst weergeven) maar als ik naar mijn site ) ga zie ik het plaatje niet, en als ik er op klik, "the requested could not be loaded)

Ik wordt er een beetje radeloos van, zeker omdat hij het wel gedaan heeft,

Helaas heb ik geen backup omdat ik nieuw ben en nog een beetje aan het spelen ben...

iemand een idee wat ik over het hoofd zie of nog kan proberen?

Alvast bedankt, groetjes, Ewoud

Edited by Ewoud (see edit history)

Hallo,

Na veel proberen heb ik maar besloten om prestashop opnieuw erop te zetten, ik weet niet waar het aan gelegen heeft maar zonder aanpassingen van de site zelf via direct admin etc doet hij het nu wel weer,

slotje

Was waarschijnlijk een verandering van/naar Friendly URL in combinatie van cache probleem. Meestal helpt het om in Advanced Parameters->Performance (sorry, geen NLse vertaling bij de hand) alle cache opties uit te zetten en dan in SEO & URLs friendly URLs te wisselen van optiekeuze. Dan webbrowser cache opschonen en pagina laden met CTRL-F5. Dan zou het weer moeten werken. Daarna Friendly URL weer op oude stand terug zetten en cache opties weer terug zetten.

Misschien is het ook nog nodig om de afbeeldingen opnieuw te genereren (Preference->Images menu), maar meestal niet.

Mijn €0,02

pascal.