Jump to content

Ændring i mails i filezilla?

Timerdreng

Recommended Posts

Hej folkens.

Til at starte med vil jeg sige jeg bruger prestashop 1.5.5.0

Jeg har et problem med mine auto mails.:

Jeg kan ikke ændre i mine automails i filezilla. Via notesblok.

Når jeg er inde i filezilla, og derefter går ind i mappen 'mails' og derefter vælger 'da'

Kommer der en lang oversigt over fx:

account ( notesblok fil )

account ( link til url fil )

order ( notesblok fil )

order link til url fil )

osv osv

Når jeg så åbner en af notesblok filerne for at ændre i mailen fx at skrive: Hilsen Julemanden

Trykker 'gem'

Så åbner jeg 'link til url filen'

Men der er ændringen ikke kommet ind.

Ved i hvad jeg skal gøre?

Mvh

Carsten Nielsen

Det lyder til, at din FileZilla ikke er sat rigtigt op. Normalt kan man højreklikke på en fil, vælge rediger (og her skal man så have angivet, hvilket program man vil åbne i - jeg vil anbefale notepad++ hvis du ikke har et bedre alternativ). Herefter laver man rettelser og gemmer, hvorefter man bliver spurgt om man vil overskrive den eksisternde fil - den på webserveren - hvilket man svarer ja til.

Det syntes jeg godt nok lyder mærkeligt. Er der et filezilla du kan anbefale? for jeg har bare hentet det første jeg kom ind på ved ikke lige hvad udgave det er. Men tror ikke det gør den store forskel.

Er der noget alternativ man kan gøre for at rette i ftp'en?

Mvh

Carsten Nielsen

For at rette via FTP er man nødt til at have et FTP program. FileZilla er det program, jeg foreslår, der findes også andre programmer. Hvis du Googler Filezilla, er det første link.

Jeg tror nærmere, det er fordi du ikke ikke har opsat programmet rigtigt til at åbne i f.eks. Notepad++ eller en anden teksteditor.

Hos nogle webhoteller er det også muligt at rette via en file manager, hvilket i princippet også er en FTP-adgang. Ligesom med alle andre rettelser, bør du tage backup, før du retter.

Dit billede fortæller ikke noget om dine indstillinger - det er blot den visning man har med lokale mapper på den ene side og serverindhold på den anden. Under Rediger - Indstillinger, Filredigering vælges standardprogram til åbning af filer.

Nu handler dette forum jo om PrestaShop, så jeg mener ikke, at emnet hører hjemme her. Der findes helt sikkert andre steder på nettet, hvor folk har skrevet noget om opsætning af FTP.