TobiasEhlig Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 (edited) Hej alle, Hvordan opsætter jeg nemmest Google Analytics E-handelssporing i min Prestashop-webshop? På forhånd tak! :-) /Tobias Edited December 2, 2013 by TobiasEhlig (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Du aktiverer modulet til det... og indsætter koderne fra Analytics. Så smider modulet selv koden ind i headeren på alle sider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasEhlig Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Altså jeg har installeret "ganalytics" - men det kan jeg ikke få til at virke. Jo, den indsamler data omkring besøg osv, men ikke e-handelssporing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Har du sat de rigtige goals op i Analytics? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasEhlig Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Jeg prøver at opsætte et mål for "køb", men når jeg lader "værdi" stå tomt jf. følgende, så siger den "Angiv en gyldig målværdi.": "Tildel konverteringen en pengeværdi. Få flere oplysninger om målværdier. I forbindelse med en transaktion skal du lade dette felt stå tomt og bruge Sporing af e-handel og rapporter til at få vist indtjening. Få flere oplysninger om e-handelstransaktioner." Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasEhlig Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Som jeg læser det, skal jeg indsætte en specifik kode på "tak"-siden - er det korrekt? I så fald må jeg alliere mig med en programmør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Mnjaeh, det skal du sådan set ikke, du kan jo sætte Analytics til at tracke direkte frem til din kvitteringsside. Så hvis du bruger Analytics-modulet i PS og så sætte Analytics rigtigt op med Mål og det hele, så skal du ikke smide ekstra kode ind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
westsoftdevelopment Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Har haft det lidt af det samme problem, men kunne se at det er fordi $HOOK_ORDER_CONFIRMATION ikke trigger ganalytics modulet til at printe det kode som skal vises i eCommerce. Det var fordi at vi brugte et ældre QuickPay modul (3.9), som redirectede til en anden godkendelses side. Så opdaterede jeg QuickPay (3.22) og nu virker det. Til info så kører shoppen 1.5.2.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasEhlig Posted November 29, 2013 Author Share Posted November 29, 2013 Jeg benytter Ewire som betalingsløsning. Men tror jeg giver op - kan simpelthen ikke finde ud af hvad der skal gøres. Har opsat mål og den kan også registrere besøg på ordrebekræftelsessiden, men ikke andet end det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Man kan generere en kode i Google Analytics som indsættes i /dittheme/order-confirmation.tpl (se mere her: http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2012/11/09/spor-dit-salg-i-google-analytics-med-ehandelssporing.aspx) (Husk at slette Smarty cache efter redigering i tpl-filer under Avancerede parametre - Ydelse/Performance) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobiasEhlig Posted November 30, 2013 Author Share Posted November 30, 2013 Hej alle, Endte med at få en programmør til at ordne det. Derfor kan jeg desværre heller ikke fortælle hvordan det gøres - beklager. Men jeg vil gerne takke alle for jeres bidrag til at få det løst. Ha' en dejlig weekend! //Tobias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Det jeg skrev virker, så det er også løsningen. Husk at rette dit indlæg til løst - se hvordan på forsiden af det danske forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts