Teneco Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 (edited) Hej Har kört igång en shop där jag skall sälja till företag och vill då att kunder registrera sig med org-nr.Problemet är bara att den säger att det är fel (Org-nr är ogiltig) hela tiden. om man lämnar blankt så går registrering igenom.Någon som kan magin bakom detta? Alternativet är ju att inte få med org-nr men det vill jag inte.Grymt tacksam för hjälp/Fredrik [sOLVED] [LÖST] Edited December 3, 2013 by Teneco (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Fältet heter egentligen SIRET och är ett organisationsnummer som används i Frankrike. Strängen valideras enligt ett mönster för att kontrollera giltighet, men mönstret är inte samma som används här för att kontrollera organisationsnummer. Den enklaste är att ta bort valideringen i Customer-klassen. Tänk på att eventuella ändringar du gör där skrivs över vid en uppgradering, ändringen bör göras med en s.k. override. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teneco Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 (edited) Oj tack Patrik för snabbt svar. Ok jag har då hittat vart raden står men är så novis så att jag inte har en susning vad jag skall göra sen. kan man få lite hjälp/exempel med vad man skulle kunna skriva?? ;o)Jag testade att skriva false istället för 'isSiret' men då blir det en blank sida. /** @var string SIRET */ public $siret; 'siret' => array('type' => self::TYPE_STRING, 'validate' => 'isSiret'), /Fredrik Edited November 23, 2013 by Teneco (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Prova att ändra till 'validate' => 'isName' i stället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teneco Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 HmmmTestade precis men det funkade inte. Jag vill ju inte att den skall göra en koll alls utan bara att man kan skiva något fritt liksom. /Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teneco Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 HejNu har jag lyckats lösa problemet, med hjälp av dig Patrik. Om man vill att kunden skall kunna skriva orgnummer fast utan en validerings koll så kan man ändra följande classes/Customer.php (Rad 175 ca) Original, 'siret' => array('type' => self::TYPE_STRING, 'validate' => 'isSiret'), Ändrat, 'siret' => array('type' => self::TYPE_STRING, 'copy_post' => 'isSiret'), Då sparar den orgnummer på kunden utan validering. Tack så jätte mycket för tipset Mvh Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Ah, toppen Du kan ändra titel på posten, lägg till [sOLVED] eller [LÖST] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teneco Posted December 3, 2013 Author Share Posted December 3, 2013 Jag kan inte hitta någonstans att man kan markera det som [sOLVED]Det går inte editera titeln på posten. Jag editerade mitt första inlägg ist och skrev [sOLVED] längst ner där/Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts