Fixfinn Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) Hej Jeg har fået sat forsendelse / fragt, men mangler en del i betaling. Bl.a. opkræver Post Danmark jo et efterkravsgebyr, hvor sætter jeg det op? Jeg har installeret modulet COD, men der er ingen muligheder for konfiig.? Edited November 20, 2013 by Fixfinn (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Øhhhh. Efterkrav? Har PostDanmark ikke droppet det for flere år siden+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Modulet COD kan ikke konfigureres til at opkræve beløb. Det eneste du kan er, at du kan tillade kunden at gennemføre bestillingen uden at skulle betale (fordi man så typisk sender en faktura efterfølgende). Hvis folk skal betale up-front ved bestilling, skal du bruge et decideret betalingsmodul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixfinn Posted November 12, 2013 Author Share Posted November 12, 2013 Til Pertho: Nej, det hedder postopkrævning og er altid uden omdeling. For 2014 koster det 62,- + moms. Til Prestafan1234: Det er jo ikke betaling ved bestilling, men ved levering. Så opkrævning er jo både forsendelse og betaling samlet. Jeg kan sagtens lave en forsendelse metode som koster de 62,- men så skal kunderne jo ikke have mulighed for at vælge en anden betalingsmetode. det er problemet. Jeg ønsker ikke at købe et betalingsmodul, før at jeg er helt tilfreds med selve shoppen. er stadig i tvivl om det skal være Prestashop eller andre a la magento Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Hvis en kunde vælger efterkrav, vælger de vel heller ikke betaling med andet end efterkrav? Du kan ikke koble en bestemt betalingsmåde med en bestemt forsendelsesmåde - kun hvis du laver kundegrupper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixfinn Posted November 12, 2013 Author Share Posted November 12, 2013 Når der er mulighed for fejl og misforståelser, sker det også. Som det er lige nu, bruger halvdelen af mine kunder efterkrav, men det falder godt nok. Tror jeg vil droppe det indtil videre. Det virker som om det er lidt vanskeligt at få op at køre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 (edited) Nu aner jeg intet om din forretning og kundegruppe. Men jeg ville personligt aldrig sende noget pr. efterkrav. Hvorfor overvejer du ikke ViaBill eller Klarna, eller hvad de allesammen hedder? Så sender du en vare og nogle andre står for faktureringen (og de tager risikoen). Og det må alt andet lige være billigere end 62 kr. for efterkrav. Blot en tanke - jeg troede lidt ligesom Pertho, at der slet ikke var nogen der brugte det mere. Den eneste grund til, at jeg selv bruger COD modulet til mine kunder er, at det fungerer fint til B2B sites, der gerne vil tilbyde fakturabetaling for eksisterende kunder, så jeg retter det simpelthen til at hedde Fakturabetaling. Edited November 12, 2013 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixfinn Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Nu er det jo kunderne som bestemmer. Og hvis de vil betale 62,- så fint med mig. Men det må så bare være over telefonen eller mail, de kommer til at bestille. Skal emnet mærkes som løst? og evt. hvordan? jeg kan ikke rette i titlen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Du kan på forsiden se, hvordan du ændrer et indlæg til løst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts