KBGSHOP Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Hey Jeg vil gerne låse mine produkt billeder således at de ikke kan downloades - kan man det nogle steder i Prestashop vers. 1.5.3 - dansk version ! Håber der er nogle der kan hjælpe en nybegynder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Det kan du ikke som standard. Enten skal du finde et modul, der kan løse det eller også skal du selv kode noget, der f.eks. forhindrer højreklik og download. Du kan jo også overveje at indsætte et vandmærke på dine billeder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KBGSHOP Posted November 3, 2013 Author Share Posted November 3, 2013 Tak Prestashop Fanatic Nu er jeg ny og jeg har kikket på det med vandmærker - hvis nu det kun skal være de store billeder - den man klikker på og der så bliver større - hvad hedder det billed så ? Der er jo en del af dem at vælge imellem ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Umiddelbart kan det ikke lade sig gøre. Diverse foranstaltninger, kan gøre det sværere, men ikke umuligt at kopiere billederne. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Jeg tror ikke, du kan differentiere. Dine billeder dannes jo automatisk i de forskellige størrelser, når du uploader et stort billede. Det store billede hedder som oftest noget med thickbox_default. Se Præferencer - Billeder i back office, hvor du kan se de forskellige billeder der bruges i dit theme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Prestafan - det modul der ligger standard i 1.5 har jo netop differentieringsmuligheder. Kgbshop - Hvorfor prøver du dig ikke bare frem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Prestafan - det modul der ligger standard i 1.5 har jo netop differentieringsmuligheder. Kgbshop - Hvorfor prøver du dig ikke bare frem? Sorry - har ikke brugt det ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Kunne også bare indsætte dette script i header.tlp i theme folderen. http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright.htm Skulle virke på alle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 (edited) Kunne også bare indsætte dette script i header.tlp i theme folderen. http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright.htm Skulle virke på alle Det forhindrer kun, at man højreklikker og gemmer billedet. De lidt mere avancerede brugere finder nok ud af at åbne thickbox billedet og lave et skærmdump af dette (med et dertil indrettet værktøj), som så kan gemmes. Edited November 4, 2013 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Ja Nemt at nappe alligevel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts