L. V. Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Hallo, Allereerst: ik ben geen IT-er, en heb weinig verstand van programma's en databases... Nu heb ik een probleem met Prestashop: ik krijg bij het opvoeren van een nieuw product steeds de melding: "Dit veld link_rewrite is minstens verplicht in Nederlands (Dutch)" Ik kan dan ook niet verder met het opvoeren van een product. Ik voer nu steeds als volgt in: Naam: de naam van het product (3 woorden; met- en zonder tussenstreepjes o.i.d. geprobeerd) Referentie: een door mijzelf gekozen referentienummer voor dit product EA13/JAN: deze laat ik leeg UPC : deze laat ik leeg Korte beschrijving: gevuld of leeg, maakt geen verschil Beschrijving: gevuld of leeg, maakt geen verschil Tags: de productnaam-woorden met tussen elk woord een komma. Volgens mij gaat het steeds fout bij de naam of de referentie, maar zeker weet ik het niet. Kan iemand mij (in "Jip- en Janneke taal") uitleggen hoe ik dit op kan lossen???? Alvast bedankt!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Bij de product invoer-scherm, tabblad SEO. Daar staat een veldje "Vriendelijke URL" (Ofwel: Friendly URL), dit veld moet ook ingevuld zijn voordat het product opgeslagen kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L. V. Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Hallo beste hulp, helaas kan ik daar niet komen. Zodra ik de velden gevuld heb (productnaam, referentienr., omschrijving, omschrijving, tags) moet ik onderaan de pagina al opslaan. Echter, als ik dat doe vallen alle gegevens die ik ingevuld had weer weg. En direct naar een ander tabblad gaan lukt al helemaal niet. Ik kan alleen maar bij "Globale product informatie" komen. Ik heb de versie: 1.5.6.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Hallo beste hulp, helaas kan ik daar niet komen. Zodra ik de velden gevuld heb (productnaam, referentienr., omschrijving, omschrijving, tags) moet ik onderaan de pagina al opslaan. Echter, als ik dat doe vallen alle gegevens die ik ingevuld had weer weg. En direct naar een ander tabblad gaan lukt al helemaal niet. Ik kan alleen maar bij "Globale product informatie" komen. Ik heb de versie: 1.5.6.0. Je hoeft niet op te slaan voordat je naar het tabblad SEO gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L. V. Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Toch helaas, zodra ik naar een andere pagina of ander tabblad ga worden alle eerder ingevoerde gegevens in de "globale product informatie" -pagina gewist en moet ik weer opnieuw beginnen. Hierbij krijg ik dan ook bovenaan de pagina de foutmelding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Toch helaas, zodra ik naar een andere pagina of ander tabblad ga worden alle eerder ingevoerde gegevens in de "globale product informatie" -pagina gewist en moet ik weer opnieuw beginnen. Hierbij krijg ik dan ook bovenaan de pagina de foutmelding. Je moet ook niet naar een andere pagina gaan... Binnen het product invoer-scherm heb je meerdere tabbladen, waaronder SEO. Die kun je aanklikken na het invoeren (en niet opslaan) van de globale product informatie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
L. V. Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Nogmaals helaas, dat is nou net wat ik hierboven beschreef; ik kan dus NIET naar dat tabblad (ook niet zonder opslaan) want hij gooit de info er meteen uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L. V. Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Ik heb de hele installatie verwijderd en opnieuw erop gezet. Probleem opgelost.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts