steengod Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med om jeg bare bruger de samme indløsningsaftaler til betaling med Dankort og kreditkort, hvis jeg har flere domæner i en multistore, eller om jeg bare bruger hoveddomænets aftale? Hilsen Steen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Hej Steen. Det kan du nemt, du opsætter bare som alle forretninger så står de som default.Dog skal du lige pege det nye domæne fra din indløser Link to comment Share on other sites More sharing options...
steengod Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 ok, så jeg skal ikke have en indløsningsaftale for hvert domæne? Jeg fik vidst ikke spurgt helt korrekt. Hilsen Steen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Ikke alle indløser jeg kender men det er helt op til dem og ikke shoppen. De fleste kan du pege flere domæner fra samme aftale. Så alt handler om indløseren vil åbne for domænet fra samme aftale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 (edited) Ikke alle indløser jeg kender men det er helt op til dem og ikke shoppen. De fleste kan du pege flere domæner fra samme aftale. Så alt handler om indløseren vil åbne for domænet fra samme aftale Hvilke indløsere tilbyder dette (og hvilke betalingsgateways, da det jo f.eks. er ens betalingsgateway der styrer antallet af domæner, hvis man bruger epay og Quickpay)? Markedet for indløsere er jo ret begrænset, der er vel pt. Nets, Ewire og Swedbank? Hvis man har betalingsgateway gennem epay tillader de mig bekendt to domæner pr. betalingsaftale, såfremt de to shops sælger varer der minder om hinanden. Quickpay tillader kun et domæne og kræver separate indløsningsaftaler f.eks. gennem Nets, hvis man har mere end et domæne. Så det kunne da være interessant, hvis du kender til andre, der tillader dette setup på én aftale? Edited October 28, 2013 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Har faktisk kun prøvet med en... også derfor jeg siger udbyder, så er det vel nemt at undersøge Ewire ved jeg med sikkerhed hvis man vil kalde dem for normal gateway... virker fint på en jeg har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Ewire er indløser og gateway, så derfor bestemmer de jo selv. Ulempen er så, at de tager gebyrer - men hvis alternativet er mange indløsningsaftaler med Nets, skal gebyrerne være meget høje for at det ikke løber rundt - vil jeg tro, uden at have regnet på det :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Har heller ikke regnet på det.De indløser er næsten værre end forsikringer at gennemskue, man skal godt nok være vågen Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Mht. NETS er det blot at kigge i den aftale man har med dem - der er mulighederne (læs: begrænsningerne) normalt defineret. Dernæst undersøger man hvad ens gateway giver af muligheder. NETS tillader normalt kun flere shops, hvis det er på samme domæne og med nært beslægtede varer/ydelser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts